Optimal strategy for connecting light paths in bidirectional methods for global ilumination computation
Optimální strategie spojování světelných cest v dvojsměrových metodách pro výpočet globálního osvětlení
rigorous thesis (RECOGNIZED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68146Identifiers
Study Information System: 158088
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
14. 12. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Recognized
Keywords (Czech)
Počítačová grafika, Globální osvětlení, Fotonové mapy, Progresivní fotonové mapyKeywords (English)
Computer Graphics, Global Illumination, Photon Mapping, Progressive Photon MappingV této práci představujeme metodu pro optimální spojování světelných cest generovaných od kamery a od světelných zdrojů v algoritmu fotonových map používaného pro výpočet globálního osvětlení. Naše metoda je založena na technice Multiple Importance Sampling, která se používá pro adaptivní spojování cest v algoritmu dvojsměrového sledování paprsku. Naším cílem je vyzkoušet aplikaci této metody ve spojení s algoritmem fotonových map, který vykazuje systematickou chybu a vylepšit tak neefektivní heuristiku používanou v původní verzi tohoto algoritmu. Tato heuristika je obvykle zdrojem problémů při aplikaci na scény, ve kterých převládají velmi lesklé materiály.
This work introduces a method for optimal combination of light paths generated from the camera and from the light sources in the Photon Mapping algorithm used for computing global illumination. Our method is based on Multiple Importance Sampling, a general approach, introduced by Veach, for adaptive path connection in Bidirectional Path-Tracing. Our goal is to examine this method in connection with the biased algorithm of Photon Mapping and to improve the ineffective heuristic used in the original version of this algorithm. This heuristic is usually problematic when applied to the scenes where highly glossy materials prevail.