Metodika výuky techniky řeči pro vybranou třídu I.stupně ZŠ
Methodology of voice education of particular class in the Primary School
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68113Identifiers
Study Information System: 131484
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Ferklová, Alžběta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Metodika, technika řeči, držení těla, dech, rezonance, práce svalů solární krajiny, artikulaceKeywords (English)
Methodology, voice education, attitude, respiration, vibration, effort of muscles in solar plexus area, enunciationCílem mé diplomové práce je vytvořit metodiku techniky řeči pro konkrétní třídu, která bude zastřešena tématem Pravěk. V teoretické části se zabývám jednotlivými výukovými stupni techniky řeči, jako je držení těla, dech, rezonance, práce svalů solární krajiny a artikulace. Zmiňuji jejich výukovou problematiku a odlišnosti výuky jednotlivých lektorů techniky řeči. V praktické části představuji svou vlastní metodiku jednotlivých lekcí, které na sebe navazují, a završuji ji hlasovou rozcvičkou. Tyto lekce jsem odučila na základní škole ve třetí třídě a zreflektovala je.
The goal of this diploma thesis is to build up a methodology of speech techniques for a specific class which is covered in the topic "Prehistory". In the theoretical part I am engaged in particular teaching stages of speech technique such as attitude, respiration, vibration, effort of muscles in solar plexus area and enunciation. I mention its teaching problems and differences of teaching of individual speech techniques lectors. In the practical part of the theses I introduce my own methodology of particular lessons which concur and I cap it with a phonetic (voice) warm-up. I have taught these lessons at grade 3 of a primary school and I have reflected them.