Robust light transport simulation in participating media
Robust light transport simulation in participating media
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67584Identifiers
Study Information System: 150060
CU Caralogue: 990019360980106986
Collections
- Kvalifikační práce [11338]
Author
Advisor
Referee
Wilkie, Alexander
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
3. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
computer graphics, light transport simulation, image synthesis, rendering, participating media, photon beams, beam radiance estimate, bidirectional path tracing, multiple importance sampling, combining estimatorsKeywords (English)
computer graphics, light transport simulation, image synthesis, rendering, participating media, photon beams, beam radiance estimate, bidirectional path tracing, multiple importance sampling, combining estimatorsSimulace přenosu světla je využívána v realistické syntéze obrazu k vytváření fyzikálně věrných obrazů virtuálních scén. Důležitou součástí scén bývají opticky aktivní média (např. vzduch, voda, kůže). Efektivní výpočet přenosu světla v médiích robustní vůči jejich velké rozmanitosti je dosud otevřený problém. Naimplementovali jsme algoritmus UPBP nově vyvinutý Křivánkem et al. Ten řeší tento problém kombinací několika vzájemně se doplňujících předešlých metod s pomocí vzorkování podle násobné důležitosti a vyniká v zobrazování scén, v nichž tyto metody samotné selhávaly. Tato implementace je dostupná online, soustředili jsme se na její důkladný popis, abychom usnadnili a podpořili další výzkum v této oblasti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Light transport simulation is used in realistic image synthesis to create physically plausible images of virtual scenes. Important components of the scenes are participating media (e.g. air, water, skin etc.). Efficient computation of light transport in participating media robust to their large diversity is still an open problem. We implemented the UPBP algorithm recently developed by Křivánek et al. It addresses the problem by combining several complementary previous methods using multiple importance sampling, and excels at rendering scenes where the previous methods alone fail. The implementation is available online, we focused on its thorough description to facilitate and support further research in this field. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)