Optimizing scriptable generator of terrain maps
Optimalizující skriptovatelný generátor map krajiny
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67524Identifiers
Study Information System: 130359
CU Caralogue: 990019360920106986
Collections
- Kvalifikační práce [11338]
Author
Advisor
Referee
Kahoun, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software Engineering
Date of defense
3. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
terrain height map, erosion, programming language, interpreterKeywords (English)
terrain height map, erosion, programming language, interpreterCílem této práce je vytvoření procedurálního generátoru krajiny programovatelného pomocí turingovsky úplného skriptovacího jazyka. Tento generator musí umožňovat generování libovolné obdelníkové části mapy popsané libovolným skriptem. V prácí je vysvětleno proč toto znemožňuje využítí tradičního interpretu skriptovacího jazyka a navrhuje nový dvoufázový model interpretu, který dělí spuštění skriptu na dva kroky - v prvním je vykonán kód skriptu a až ve druhém jsou vyrenderovány samotné mapy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The goal of this thesis is to develop a procedural terrain height map generator programmable using a Turing complete scripting language. The generator must allow rendering of partial maps by generating arbitrary rectangular region of the map described by any script. The thesis explains why this means the traditional script execution model won't work in this case and proposes a novel two stage model, which executes the scripts in two stages - a simulation stage and a rendering stage. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)