Zobrazit minimální záznam

What Fundamentally Influenced the Parents of Children with Hearing Disability in Selecting the Type of Language Code?
dc.contributor.advisorOrtová, Marie
dc.creatorSpálenková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T00:16:20Z
dc.date.available2017-05-27T00:16:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/66588
dc.description.abstractPráce se zabývá způsoby vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a také představuje různé diagnostické metody vyšetření sluchu u novorozenců. Dívá se do historie a poukazuje na mezníky v dějinách, které výrazně ovlivnily vzdělávání neslyšících. Dále popisuje zásadní rozdíly v komunikaci slyšících s neslyšící komunitou. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů pro výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Také se zmiňuje o kochleárních implantátech, uvádí jejich pozitiva a negativa a také různé postoje slyšících a neslyšících k této sluchové neuroprotéze. Empirická část práce pomocí výzkumných rozhovorů zjišťuje, jakými způsoby se rodiče rozhodují o jazykovém kódu pro své dítě, jaká jsou úskalí tohoto rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractWhat fundamentally influenced the parents of children with hearing disability in selecting the type of language code? The work examines the ways of educating children with hearing impairment. Its aim is to determine how parents make decisions when selecting a language code for their deaf children. It states division of hearing defects and also presents various diagnostic methods of newborns hearing testing. It looks into the history and highlights the milestones in the history which greatly influenced the education of the deaf. It also describes the fundamental differences in communication between hearing and deaf community. It also highlights differences in the reactions of deaf parents on the birth of a child with a hearing disability. It shows that the personal experience of deaf parents is very valuable for the education of deaf children. It also mentions a cochlear implant, indicating their pros and cons, and different attitudes of deaf to this auditory brainstem. The research used interviews determines how parents decide the language code for their child, what the troubles of this decision are and what the parents most influences. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titleCo zásadně ovlivnilo rodiče dětí se sluchovým postižením při výběru typu komunikace?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-26
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId162109
dc.title.translatedWhat Fundamentally Influenced the Parents of Children with Hearing Disability in Selecting the Type of Language Code?en_US
dc.contributor.refereeJungwirthová, Iva
dc.identifier.aleph001924425
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csNedostatečněcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá způsoby vzdělávání dětí se sluchovým postižením. Jejím cílem je zjistit jak se rozhodují rodiče při volbě jazykového kódu pro své neslyšící děti. Uvádí rozdělení sluchových vad a také představuje různé diagnostické metody vyšetření sluchu u novorozenců. Dívá se do historie a poukazuje na mezníky v dějinách, které výrazně ovlivnily vzdělávání neslyšících. Dále popisuje zásadní rozdíly v komunikaci slyšících s neslyšící komunitou. Také zdůrazňuje, jak různé jsou reakce slyšících a neslyšících rodičů na narození dítěte se sluchovým postižením. Ukazuje, že vlastní zkušenost neslyšících rodičů pro výchovu neslyšících dětí je velice cenná. Také se zmiňuje o kochleárních implantátech, uvádí jejich pozitiva a negativa a také různé postoje slyšících a neslyšících k této sluchové neuroprotéze. Empirická část práce pomocí výzkumných rozhovorů zjišťuje, jakými způsoby se rodiče rozhodují o jazykovém kódu pro své dítě, jaká jsou úskalí tohoto rozhodování a čím jsou rodiče nejvíce ovlivňováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enWhat fundamentally influenced the parents of children with hearing disability in selecting the type of language code? The work examines the ways of educating children with hearing impairment. Its aim is to determine how parents make decisions when selecting a language code for their deaf children. It states division of hearing defects and also presents various diagnostic methods of newborns hearing testing. It looks into the history and highlights the milestones in the history which greatly influenced the education of the deaf. It also describes the fundamental differences in communication between hearing and deaf community. It also highlights differences in the reactions of deaf parents on the birth of a child with a hearing disability. It shows that the personal experience of deaf parents is very valuable for the education of deaf children. It also mentions a cochlear implant, indicating their pros and cons, and different attitudes of deaf to this auditory brainstem. The research used interviews determines how parents decide the language code for their child, what the troubles of this decision are and what the parents most influences. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990019244250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV