dc.contributor.advisor | Hájková, Vanda | |
dc.creator | Ondráčková, Kamila | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T21:57:35Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T21:57:35Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65904 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this diploma thesis is to map the issue of social integration of students with Asperger syndrome into a regular class of elementary school. The theoretical part is based on analysis of publications related to the topic. It deals with the description of the Asperger syndrome diagnosis and its symptoms, the concept of integration, mainly the integration of a student with Asperger syndrome, and the issue of classroom climate and the possibilities of its diagnostics and development. The practical part is based on the theoretical part. In it, the author focuses on the analysis of social status of integrated students with Asperger syndrome. Sociometrical techniques are combined with projective method and both are supplemented with a questionnaire for teachers and qualitative methods, primarily interviews with teachers and observation in class. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Aspergerův syndrom | cs_CZ |
dc.subject | žák s Aspergerovým syndromem | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra integrace | cs_CZ |
dc.subject | inkluze | cs_CZ |
dc.subject | sociometrie | cs_CZ |
dc.subject | sociální status | cs_CZ |
dc.subject | sociální interakce | cs_CZ |
dc.subject | třídní kolektiv | cs_CZ |
dc.subject | klima třídy | cs_CZ |
dc.subject | diagnostika třídního klimatu | cs_CZ |
dc.subject | individuální vzdělávací plán | cs_CZ |
dc.subject | asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | nácvik sociálních dovedností | cs_CZ |
dc.subject | speciální vzdělávací potřeby | cs_CZ |
dc.subject | Asperger syndrome | en_US |
dc.subject | student with Asperger syndrome | en_US |
dc.subject | autism spectrum disorders | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.subject | sociometry | en_US |
dc.subject | social status | en_US |
dc.subject | social interaction | en_US |
dc.subject | class | en_US |
dc.subject | classroom climate | en_US |
dc.subject | diagnostic of classroom climate | en_US |
dc.subject | individualized educational program | en_US |
dc.subject | teaching assistant | en_US |
dc.subject | training of social skills | en_US |
dc.subject | special educational needs | en_US |
dc.title | Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-05 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 116884 | |
dc.title.translated | Social status of the integrated student with Asperger syndrome in the class | en_US |
dc.contributor.referee | Zemková, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001781390 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this diploma thesis is to map the issue of social integration of students with Asperger syndrome into a regular class of elementary school. The theoretical part is based on analysis of publications related to the topic. It deals with the description of the Asperger syndrome diagnosis and its symptoms, the concept of integration, mainly the integration of a student with Asperger syndrome, and the issue of classroom climate and the possibilities of its diagnostics and development. The practical part is based on the theoretical part. In it, the author focuses on the analysis of social status of integrated students with Asperger syndrome. Sociometrical techniques are combined with projective method and both are supplemented with a questionnaire for teachers and qualitative methods, primarily interviews with teachers and observation in class. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017813900106986 | |