dc.contributor.advisor | Pullmann, Michal | |
dc.creator | Koláčková, Terezie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T20:50:23Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T20:50:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65533 | |
dc.description.abstract | Tématem této práce je analýza Mezinárodního dne žen, Závodu míru a zahájení školního roku jako normalizačních rituálů, jejichž hlavním cílem bylo zprostředkovávat a upevňovat oficiální ideologii a tím přetvářet celou společnost. Každá z těchto tří událostí je v této práci rozebrána ve třech krocích - v prvním je popsán ideologický obsah, v druhém je zkoumán způsob promítnutí ideologie do průběhu rituálů a ve třetím jsou analyzováni aktéři samotní. Tedy zda a jakým způsobem docházelo k osvojení ideologické praxe a jaké byly jejich motivace se daných událostí účastnit. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The topic of this thesis is analysis of the International Women's Day, Peace Race and first day of a school year as normalization rituals. The aim of these rituals was to mediate and consolidate the official state ideology and transform the whole society. Each of these events is analysed in three steps - in the first step is described the ideological content, in the second step is probed the way of projecting this ideology into the rituals and in the third step are analysed the actors themselves. If they adopted the ideological practise and what were their motivation to participate in these rituals. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | rituál | cs_CZ |
dc.subject | ideologie | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | performativní jednání | cs_CZ |
dc.subject | Mezinárodní den žen | cs_CZ |
dc.subject | Závod míru | cs_CZ |
dc.subject | zahájení školního roku | cs_CZ |
dc.subject | ritual | en_US |
dc.subject | ideology | en_US |
dc.subject | normalization | en_US |
dc.subject | performative utterance | en_US |
dc.subject | International Women's Day | en_US |
dc.subject | Peace Race | en_US |
dc.subject | first day of a school year | en_US |
dc.title | Pro šťastný a spokojený život? Mezinárodní den žen, první den školního roku a Závody míru v období normalizace jako příklady ideologické praxe. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-04 | |
dc.description.department | Institute of Economic and Social History | en_US |
dc.description.department | Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 144384 | |
dc.title.translated | For a happy and quiet life? International Women's Day, first Day of a Schoolyear, and Peace Race in Czechoslovakia in the 1970s and 1980s | en_US |
dc.contributor.referee | Rákosník, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 002006518 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Historie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History | en_US |
thesis.degree.program | Historické vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Economic and Social History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History | en_US |
uk.degree-program.cs | Historické vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této práce je analýza Mezinárodního dne žen, Závodu míru a zahájení školního roku jako normalizačních rituálů, jejichž hlavním cílem bylo zprostředkovávat a upevňovat oficiální ideologii a tím přetvářet celou společnost. Každá z těchto tří událostí je v této práci rozebrána ve třech krocích - v prvním je popsán ideologický obsah, v druhém je zkoumán způsob promítnutí ideologie do průběhu rituálů a ve třetím jsou analyzováni aktéři samotní. Tedy zda a jakým způsobem docházelo k osvojení ideologické praxe a jaké byly jejich motivace se daných událostí účastnit. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of this thesis is analysis of the International Women's Day, Peace Race and first day of a school year as normalization rituals. The aim of these rituals was to mediate and consolidate the official state ideology and transform the whole society. Each of these events is analysed in three steps - in the first step is described the ideological content, in the second step is probed the way of projecting this ideology into the rituals and in the third step are analysed the actors themselves. If they adopted the ideological practise and what were their motivation to participate in these rituals. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020065180106986 | |