Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Communication strategies in printed advertisements aimed at parents
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64489Identifikátory
SIS: 125578
Kolekce
- Kvalifikační práce [22844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebesta, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura - Německý jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Komunikační strategie, reklama, rodičeKlíčová slova (anglicky)
Communication strategy, advertisements, parentsTato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií, kterou využívají tvůrci reklam v tiskovinách pro rodiče malých dětí. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy obecně, nejen z hlediska marketingu, ale i z jazykové stránky. Ve druhé části je provedena analýza nasbíraného materiálu a zjištěny prostředky, které jsou k dané komunikační strategii použity. Jedná se o prostředky verbální (slovo) i neverbální (grafická stránka reklamy). Popis je doplněn komplexní analýzou několika reklamních textů, na kterých je zobrazeno celkové působení dané strategie.
This Bachelor thesis deals with the communication strategy in press advertisements which aims on the parents of children. The first part describes theoretical bases in advertising in general, not only concerning marketing strategy, but also regarding it from the linguistic point of view. In the second part analysis of collected material is carried out, and the instruments which are used in a given communication strategy are discovered. These instruments are verbal (word) and nonverbal (graphic aspect of advertising). The description is accompanied by a comprehensive analysis of several advertisements, in which the overall impact on the given strategy is demonstrated.