Komunikační strategie tištěných reklam zaměřených na rodiče
Communication strategies in printed advertisements aimed at parents
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64489Identifiers
Study Information System: 125578
Collections
- Kvalifikační práce [22606]
Author
Advisor
Referee
Šebesta, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language and Literature - German Language and Literature
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
16. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Komunikační strategie, reklama, rodičeKeywords (English)
Communication strategy, advertisements, parentsTato bakalářská práce se zabývá komunikační strategií, kterou využívají tvůrci reklam v tiskovinách pro rodiče malých dětí. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy obecně, nejen z hlediska marketingu, ale i z jazykové stránky. Ve druhé části je provedena analýza nasbíraného materiálu a zjištěny prostředky, které jsou k dané komunikační strategii použity. Jedná se o prostředky verbální (slovo) i neverbální (grafická stránka reklamy). Popis je doplněn komplexní analýzou několika reklamních textů, na kterých je zobrazeno celkové působení dané strategie.
This Bachelor thesis deals with the communication strategy in press advertisements which aims on the parents of children. The first part describes theoretical bases in advertising in general, not only concerning marketing strategy, but also regarding it from the linguistic point of view. In the second part analysis of collected material is carried out, and the instruments which are used in a given communication strategy are discovered. These instruments are verbal (word) and nonverbal (graphic aspect of advertising). The description is accompanied by a comprehensive analysis of several advertisements, in which the overall impact on the given strategy is demonstrated.