Show simple item record

Effect of a bicycle's component on the energy expenditure
dc.contributor.advisorJindra, Matouš
dc.creatorRůžek, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-26T16:59:06Z
dc.date.available2017-05-26T16:59:06Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64277
dc.description.abstractNázev: Vliv komponent jízdního kola na energetický výdej. Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění rozdílu energetického výdeje při rozdílném komponentním osazení rámu jízdního kola. Metody: Studie se zúčastnilo 6 probandů ve věku 25,5 ± 3,6 let. Energetický výdej byl zjišťován na základě množství nadechovaného kyslíku (O2) a vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). Pro měření byl použit analyzátor vydechovaných plynů MetaMax od společnosti Cortex a metoda spiroergometrie. Testovaní absolvovali dvě jízdy kadencí 95 ot/min. na jízdních kolech s rozdílnou komponentou (tlumič). Absolvovaná trasa měřila 750 m, vedla do svahu o sklonu 5ř± 2řa trvala 3 min. Výsledky: V naší práci jsme shledali, že rozdíly v energetické náročnosti jízdy na hard-tail kole oproti full-suspension jsou vzhledem ke standardní chybě analyzátoru vydechovaných plynů MetaMax® nevýznamné. Hodnoty VO2 v průběhu studie nepřekročily hranici 2 ml/kg/min pro shledání pravosti naší hypotézy. Jízda na kole s dvěma úrovněmi odpružení si v naší studii vyžádala na 750 m dlouhém a 3 minuty trvajícím úseku o náklonu 5ř± 2ř energetický výdej v průměrné hodnotě 161,23 ± 33,15 kJ, jízda na kole bez komponenty tlumiče pak 160,98 ± 24,10 kJ, což představuje navýšení o 0,15 %. Klíčová slova: jízdní kolo, energetický výdej, komponenty, odpruženícs_CZ
dc.description.abstractTitle: Effect of a bicycle's component on the energy expenditure Objectives: Aim of this bachelor's thesis is to determine the difference of energy expenditure in a different component mounting frame of the bicycle. Methods: The study involved 6 probands aged 25.5 ± 3.6 years. Energy expenditure was calculated on the basis of oxygen consumed (O2) and carbon dioxide exhaled (VCO2). To measure was used exhaled gas analyzer Metamax from Cortex and method spiroergometry. Probands completed two runs cadence of 95 rounds per minute on a bicycle with a different component (a shock). Completed line measured 750 meters, led to a gradient of 5 ř ± 2 řand lasts 3 minutes. Results: In our study we found that the differences in energy intensity during bicycling on a hard-tail bike compared to a full-suspension are due to the standard error of the analyzer exhaled gases Metamax® insignificant. VO2 values during the study period did not exceed the threshold of 2 ml /kg/min for the confirmation the authenticity of our hypothesis. Cycling with two shock-absorbers at a distance of 750 m long and 3 minutes remains segment with the inclination of 5 ř ± 2 ř cause energy expenditure in the average value of 161.23 ± 33.15 kJ versus bicycling without shock-absorber and 160.98 ± 24.10 kJ expenditure, which represents an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectjízdní kolocs_CZ
dc.subjectenergetický výdejcs_CZ
dc.subjectkomponentycs_CZ
dc.subjectodpruženícs_CZ
dc.subjectbicycleen_US
dc.subjectenergy expenditureen_US
dc.subjectcomponentsen_US
dc.subjectbike suspensionen_US
dc.titleVliv komponent jízdního kola na energetický výdej.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-07
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId127015
dc.title.translatedEffect of a bicycle's component on the energy expenditureen_US
dc.contributor.refereeBaláš, Jiří
dc.identifier.aleph001774790
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Vliv komponent jízdního kola na energetický výdej. Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění rozdílu energetického výdeje při rozdílném komponentním osazení rámu jízdního kola. Metody: Studie se zúčastnilo 6 probandů ve věku 25,5 ± 3,6 let. Energetický výdej byl zjišťován na základě množství nadechovaného kyslíku (O2) a vydechovaného oxidu uhličitého (VCO2). Pro měření byl použit analyzátor vydechovaných plynů MetaMax od společnosti Cortex a metoda spiroergometrie. Testovaní absolvovali dvě jízdy kadencí 95 ot/min. na jízdních kolech s rozdílnou komponentou (tlumič). Absolvovaná trasa měřila 750 m, vedla do svahu o sklonu 5ř± 2řa trvala 3 min. Výsledky: V naší práci jsme shledali, že rozdíly v energetické náročnosti jízdy na hard-tail kole oproti full-suspension jsou vzhledem ke standardní chybě analyzátoru vydechovaných plynů MetaMax® nevýznamné. Hodnoty VO2 v průběhu studie nepřekročily hranici 2 ml/kg/min pro shledání pravosti naší hypotézy. Jízda na kole s dvěma úrovněmi odpružení si v naší studii vyžádala na 750 m dlouhém a 3 minuty trvajícím úseku o náklonu 5ř± 2ř energetický výdej v průměrné hodnotě 161,23 ± 33,15 kJ, jízda na kole bez komponenty tlumiče pak 160,98 ± 24,10 kJ, což představuje navýšení o 0,15 %. Klíčová slova: jízdní kolo, energetický výdej, komponenty, odpruženícs_CZ
uk.abstract.enTitle: Effect of a bicycle's component on the energy expenditure Objectives: Aim of this bachelor's thesis is to determine the difference of energy expenditure in a different component mounting frame of the bicycle. Methods: The study involved 6 probands aged 25.5 ± 3.6 years. Energy expenditure was calculated on the basis of oxygen consumed (O2) and carbon dioxide exhaled (VCO2). To measure was used exhaled gas analyzer Metamax from Cortex and method spiroergometry. Probands completed two runs cadence of 95 rounds per minute on a bicycle with a different component (a shock). Completed line measured 750 meters, led to a gradient of 5 ř ± 2 řand lasts 3 minutes. Results: In our study we found that the differences in energy intensity during bicycling on a hard-tail bike compared to a full-suspension are due to the standard error of the analyzer exhaled gases Metamax® insignificant. VO2 values during the study period did not exceed the threshold of 2 ml /kg/min for the confirmation the authenticity of our hypothesis. Cycling with two shock-absorbers at a distance of 750 m long and 3 minutes remains segment with the inclination of 5 ř ± 2 ř cause energy expenditure in the average value of 161.23 ± 33.15 kJ versus bicycling without shock-absorber and 160.98 ± 24.10 kJ expenditure, which represents an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV