Zobrazit minimální záznam

Bob Dylan v kontextu amerického protestsongu
dc.contributor.advisorCalda, Miloš
dc.creatorProcházková, Mariana
dc.date.accessioned2020-08-25T11:12:29Z
dc.date.available2020-08-25T11:12:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64177
dc.description.abstractTradice amerického protest songu má kořeny již v koloniálním období. Mezi nejoblíbenější hudební uskupení 19. století patřili The Hutchinson Family Singers, kteří se stali průkopníky protestu v populární hudbě. Jejich písně se mimo jiné snažily bojovat proti nadměrné konzumaci alkoholu a otroctví. Černoši toužili po svobodě a plnohodnotném začlenění do americké společnosti. Spirituály jim sloužily jako skrytá forma protestu proti jejich podřadnému statusu. Zároveň jim dodávaly sílu vytrvat ve své snaze o emancipaci. Ze spirituálů vycházely také písně hnutí za občanská práva v 50. a 60. letech 20. století. Práce se dále zabývá americkým folkovým hnutím, za jehož zakladatele je považován Woody Guthrie, autor slavné písně "This Land is Your Land." Hnutí na svých křídlech vyneslo ke slávě i Boba Dylana, jehož protestní písně se tato práce pokusí analyzovat a interpretovat v rámci širšího politického a společenského kontextu 60. let. Jak je možné, že tyto nadčasové písně neztrácejí ani o půl století později nic ze své naléhavosti? Čím je Dylan tak výjimečný, že i ve 21. století dokáže oslovit nové generace posluchačů a vyprodat ty největší koncertní haly?cs_CZ
dc.description.abstractThe tradition of protest songs in the United States is a continuum, which began in colonial times with the British Broadside Ballads, was nurtured in the 19th century through the Negro spirituals, and throughout the 20th century by performers such as Joe Hill, Woody Guthrie, Pete Seeger, and Bob Dylan. Out of necessity, blacks developed strategies of veiled protests to a fine art during the 19th century. The perennial cause of the black protest was the status forced on them by white supremacists. The spirituals encouraged them to persevere in their efforts to free themselves from the shackles of slavery. Many of the spirituals were modified in the 1950s to accommodate the needs of the Civil Rights Movement. This appropriation of the Southern rural folk music tradition was the genesis of a phenomenon which has become known as the American folk music revival. The foremost figure of the movement was Woody Guthrie, the author of "This land is Your Land." Guthrie is cited as major influence on his disciple Bob Dylan, who was pronounced the folk messiah of the folk circles. This paper seeks to determine whether Dylan was, in contrast to his assertions, a topical songwriter writing about particular events or whether he was in fact an apolitical artist, whose personal insight and feelings simply happened to fit the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBob Dylanen_US
dc.subjectWoody Guthrieen_US
dc.subjectfolk music revivalen_US
dc.subjectAmerican protest songsen_US
dc.subjectAmerican culture in 1960sen_US
dc.subjectBob Dylancs_CZ
dc.subjectWoody Guthriecs_CZ
dc.subjectpopularita folkové hudbycs_CZ
dc.subjectamerické protestsongycs_CZ
dc.subjectamerická kultura 60. let 20. stoletícs_CZ
dc.titleBob Dylan in the Context of American Protest Songen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of North American Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra severoamerických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId164769
dc.title.translatedBob Dylan v kontextu amerického protestsongucs_CZ
dc.contributor.refereeHanuš, Jiří
dc.identifier.aleph002011172
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAmerican Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAmerická studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra severoamerických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of North American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csAmerická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enAmerican Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTradice amerického protest songu má kořeny již v koloniálním období. Mezi nejoblíbenější hudební uskupení 19. století patřili The Hutchinson Family Singers, kteří se stali průkopníky protestu v populární hudbě. Jejich písně se mimo jiné snažily bojovat proti nadměrné konzumaci alkoholu a otroctví. Černoši toužili po svobodě a plnohodnotném začlenění do americké společnosti. Spirituály jim sloužily jako skrytá forma protestu proti jejich podřadnému statusu. Zároveň jim dodávaly sílu vytrvat ve své snaze o emancipaci. Ze spirituálů vycházely také písně hnutí za občanská práva v 50. a 60. letech 20. století. Práce se dále zabývá americkým folkovým hnutím, za jehož zakladatele je považován Woody Guthrie, autor slavné písně "This Land is Your Land." Hnutí na svých křídlech vyneslo ke slávě i Boba Dylana, jehož protestní písně se tato práce pokusí analyzovat a interpretovat v rámci širšího politického a společenského kontextu 60. let. Jak je možné, že tyto nadčasové písně neztrácejí ani o půl století později nic ze své naléhavosti? Čím je Dylan tak výjimečný, že i ve 21. století dokáže oslovit nové generace posluchačů a vyprodat ty největší koncertní haly?cs_CZ
uk.abstract.enThe tradition of protest songs in the United States is a continuum, which began in colonial times with the British Broadside Ballads, was nurtured in the 19th century through the Negro spirituals, and throughout the 20th century by performers such as Joe Hill, Woody Guthrie, Pete Seeger, and Bob Dylan. Out of necessity, blacks developed strategies of veiled protests to a fine art during the 19th century. The perennial cause of the black protest was the status forced on them by white supremacists. The spirituals encouraged them to persevere in their efforts to free themselves from the shackles of slavery. Many of the spirituals were modified in the 1950s to accommodate the needs of the Civil Rights Movement. This appropriation of the Southern rural folk music tradition was the genesis of a phenomenon which has become known as the American folk music revival. The foremost figure of the movement was Woody Guthrie, the author of "This land is Your Land." Guthrie is cited as major influence on his disciple Bob Dylan, who was pronounced the folk messiah of the folk circles. This paper seeks to determine whether Dylan was, in contrast to his assertions, a topical songwriter writing about particular events or whether he was in fact an apolitical artist, whose personal insight and feelings simply happened to fit the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra severoamerických studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020111720106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV