Renesanční pedagogické koncepce v díle François Rabelaise a Michela de Montaigne
Renaissance pedagogical conceptions in the work of François Rabelais and Michel de Montaigne
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63932Identifikátory
SIS: 136639
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voldřichová - Beránková, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Francouzská filologie - Novořečtina
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
renesance, pedagogika, výchova, scholastika, středověkKlíčová slova (anglicky)
renaissance, pedagogy, education, scholastics, Middle AgeBakalářská práce Renesanční pedagogické koncepce v díle Françoise Rabelaise a Michela de Montaigne se věnuje pedagogickým myšlenkám v díle dvou význačných francouzských spisovatelů a myslitelů 16. století - Françoise Rablaise. Konkrétně analyzuje Rabelaisův román Gargantua et Pantagruel a Montaignovo dílo Les Essais. Na začátku práce je nejdříve charakterizováno období středověké scholastiky jakožto výchovné metody. Její kritický obraz v analyzovaných dílech je poté popsán v jednotlivých rozborech pedagogických myšlenek výše zmíněných autorů. Kromě toho jsou v práci především analyzovány pedagogické koncepce Françoise Rabelaise a Michela de Montaigne, které můžeme považovat za renesanční. Závěrem je provedeno stručné srovnání obou analyzovaných autorů, ve kterém jsou popsány hlavní styčné a rozdílné body jejich pedagogických pojetí.
The bachelor thesis Renaissance pedagogical conceptions in the work of François Rabelais and Michel de Montaigne is dedicated to pedagogical ideas in the works of two significant French writers of the 16th century - François Rabelais, from his work is specifically analysed the novel Gargantua and Pantagurel, and Michel de Montaigne, from his work are analysed The Essays. The period of the medieval scholasticism as an educational method is characterised in the beginning of the bachelor thesis. Its critical picture in analysed works is described in individual analysis of the pedagogical ideas of both mentioned authors. Moreover, the pedagogical conceptions of François Rabelais and Michel de Montaigne that we can consider as conceptions of the Renaissance are primarily analysed. In conclusion both analysed authors are compared and main common and different points of their pedagogical conceptions are described.