Informační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠ
Information education of children at public libraries in the Karlovy Vary region focused on pupils of the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63838Identifikátory
SIS: 122874
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Papík, Richard
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
11. 2. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
informační vzdělávání, informační výchova, informační gramotnost, veřejné knihovny, oddělení pro děti, žáci 2. stupně ZŠ, Karlovarský kraj, průzkumy, analýzy, knihovníci, kompetence, profesní vzdělávání, Městská knihovna LoketKlíčová slova (anglicky)
information education, information literacy, public libraries, children's departments, 2nd grades pupils, primary schools, Karlovy Vary region, surveys, analysis, librarians, lifelong learning, competence, Public library LoketBakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.
The subject matter of the B.A. thesis is information education of children at public libraries. Its analytical part, which is the main focus of the thesis, describes information education of pupils attending the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9) as it is currently provided at public libraries in the Karlovy Vary region. It also outlines further possible development in the area of information education. The aim of its theoretical part is no more than to supply the thesis with a viable framework and to introduce readers into the area of information education. It explains the basic concepts used in the field, such as information literacy and information education itself. The role of libraries in life-long education and learning is mention in the given context and competencies of a children librarian are discussed. The thesis also includes data about education of librarians in the Karlovy Vary region and gives an example of good practice in information education at Public library in Loket.