Zobrazit minimální záznam

Information education of children at public libraries in the Karlovy Vary region focused on pupils of the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9)
dc.contributor.advisorSlámová, Hana
dc.creatorRozsypalová, Klára
dc.date.accessioned2020-08-25T10:36:07Z
dc.date.available2020-08-25T10:36:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63838
dc.description.abstractThe subject matter of the B.A. thesis is information education of children at public libraries. Its analytical part, which is the main focus of the thesis, describes information education of pupils attending the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9) as it is currently provided at public libraries in the Karlovy Vary region. It also outlines further possible development in the area of information education. The aim of its theoretical part is no more than to supply the thesis with a viable framework and to introduce readers into the area of information education. It explains the basic concepts used in the field, such as information literacy and information education itself. The role of libraries in life-long education and learning is mention in the given context and competencies of a children librarian are discussed. The thesis also includes data about education of librarians in the Karlovy Vary region and gives an example of good practice in information education at Public library in Loket.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinformation educationen_US
dc.subjectinformation literacyen_US
dc.subjectpublic librariesen_US
dc.subjectchildren's departmentsen_US
dc.subject2nd grades pupilsen_US
dc.subjectprimary schoolsen_US
dc.subjectKarlovy Vary regionen_US
dc.subjectsurveysen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectlibrariansen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectPublic library Loketen_US
dc.subjectinformační vzdělávánícs_CZ
dc.subjectinformační výchovacs_CZ
dc.subjectinformační gramotnostcs_CZ
dc.subjectveřejné knihovnycs_CZ
dc.subjectoddělení pro dětics_CZ
dc.subjectžáci 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.subjectKarlovarský krajcs_CZ
dc.subjectprůzkumycs_CZ
dc.subjectanalýzycs_CZ
dc.subjectknihovnícics_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectprofesní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectMěstská knihovna Loketcs_CZ
dc.titleInformační vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje se zaměřením na žáky 2. stupně ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-11
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122874
dc.title.translatedInformation education of children at public libraries in the Karlovy Vary region focused on pupils of the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9)en_US
dc.contributor.refereePapík, Richard
dc.identifier.aleph001937935
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje problematice informačního vzdělávání dětí ve veřejných knihovnách. Hlavní důraz je kladen na její analytickou část, která poskytuje přehled o současném stavu informačního vzdělávání žáků 2. stupně ZŠ ve veřejných knihovnách Karlovarského kraje a přináší nástin dalšího možného vývoje v této oblasti. Naopak teoretická východiska tvoří pouze rámec pro uvedení do problematiky. Jsou zde prezentovány základní pojmy, jako informační gramotnost a informační vzdělávání. V kontextu je zmíněna role knihoven v celoživotním vzdělávání a učení, s čímž souvisí i kompetence knihovníka v oddělení pro děti. Dále práce předkládá přehled o vzdělávání knihovníků v Karlovarském kraji a popisuje příklad dobré praxe informačního vzdělávání v Městské knihovně Loket.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject matter of the B.A. thesis is information education of children at public libraries. Its analytical part, which is the main focus of the thesis, describes information education of pupils attending the 2nd stage of primary schools (grades 6 - 9) as it is currently provided at public libraries in the Karlovy Vary region. It also outlines further possible development in the area of information education. The aim of its theoretical part is no more than to supply the thesis with a viable framework and to introduce readers into the area of information education. It explains the basic concepts used in the field, such as information literacy and information education itself. The role of libraries in life-long education and learning is mention in the given context and competencies of a children librarian are discussed. The thesis also includes data about education of librarians in the Karlovy Vary region and gives an example of good practice in information education at Public library in Loket.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019379350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV