Zobrazit minimální záznam

Evaluation of the labour market policy and employment services reform in the Czech Republic in 2011
dc.contributor.advisorKotrusová, Miriam
dc.creatorVýborná, Klára
dc.date.accessioned2020-08-25T09:14:46Z
dc.date.available2020-08-25T09:14:46Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/63662
dc.description.abstract(abstrakt) Diplomová práce pojednává o institucionální reformě služeb zaměstnanosti v České republice z roku 2011. Sjednocením administrace sociálních dávek do jednoho místa a vytvořením nového generálního Úřadu práce se tehdejší vláda snažila o úspory v oblasti personálních a administrativních nákladů. Dalším cílem reformy bylo sjednocení řízení služeb zaměstnanosti. Za pomoci konceptu veřejně-politického cyklu a politického fiaska byly analyzovány organizační změny ve fungování veřejných služeb zaměstnanosti v České republice. Byly provedeny rozhovory s experty na danou problematiku a proběhly dvě focus groups se zaměstnanci úřadů práce. Závěrem práce je, že při provádění institucionální reformy služeb zaměstnanosti došlo z pohledu veřejně-politického cyklu k několika zásadním chybám a že celkově můžeme reformu považovat za politické fiasko. Reforma vedla ke ztrátě pověsti úřadů práce a snížení účinnosti jejich služeb.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with an institutional reform of public employment services implemented in the Czech Republic in 2011. By merging social benefits administration with employment services into the newly established Labour Office of the Czech Republic, the right-wing government attempted to reduce the staffing and administrative costs of these services and to improve the governance of local labour offices. Another aim of the reform was to unify the management of employment services. Using the theoretical concept of "policy cycle" and "policy fiasco" the thesis analyses these organisational changes in the functioning of public employment services in the Czech Republic. Data consist of interviews with experts on labour market policy in the Czech Republic and two focus groups with employees of labour offices. The thesis concludes that there appeared several mistakes during implementation of the institutional reform of public employment services in the Czech Republic in 2011 in terms of the policy cycle and it can be referred to as a policy. The reform harmed the reputation and efficiency of employment services.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectveřejné služby zaměstnanostics_CZ
dc.subjectpolitika zaměstnanostics_CZ
dc.subjectreforma veřejných služebcs_CZ
dc.subjectrekvalifikacecs_CZ
dc.subjectpublic employment servicesen_US
dc.subjectlabor market policyen_US
dc.subjectreform of public servicesen_US
dc.subjectretrainingen_US
dc.titleHodnocení reformy politiky zaměstnanosti a služeb zaměstnanosti v ČR z roku 2011cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-22
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId151171
dc.title.translatedEvaluation of the labour market policy and employment services reform in the Czech Republic in 2011en_US
dc.contributor.refereeHiekischová, Michaela
dc.identifier.aleph002014232
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Diplomová práce pojednává o institucionální reformě služeb zaměstnanosti v České republice z roku 2011. Sjednocením administrace sociálních dávek do jednoho místa a vytvořením nového generálního Úřadu práce se tehdejší vláda snažila o úspory v oblasti personálních a administrativních nákladů. Dalším cílem reformy bylo sjednocení řízení služeb zaměstnanosti. Za pomoci konceptu veřejně-politického cyklu a politického fiaska byly analyzovány organizační změny ve fungování veřejných služeb zaměstnanosti v České republice. Byly provedeny rozhovory s experty na danou problematiku a proběhly dvě focus groups se zaměstnanci úřadů práce. Závěrem práce je, že při provádění institucionální reformy služeb zaměstnanosti došlo z pohledu veřejně-politického cyklu k několika zásadním chybám a že celkově můžeme reformu považovat za politické fiasko. Reforma vedla ke ztrátě pověsti úřadů práce a snížení účinnosti jejich služeb.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with an institutional reform of public employment services implemented in the Czech Republic in 2011. By merging social benefits administration with employment services into the newly established Labour Office of the Czech Republic, the right-wing government attempted to reduce the staffing and administrative costs of these services and to improve the governance of local labour offices. Another aim of the reform was to unify the management of employment services. Using the theoretical concept of "policy cycle" and "policy fiasco" the thesis analyses these organisational changes in the functioning of public employment services in the Czech Republic. Data consist of interviews with experts on labour market policy in the Czech Republic and two focus groups with employees of labour offices. The thesis concludes that there appeared several mistakes during implementation of the institutional reform of public employment services in the Czech Republic in 2011 in terms of the policy cycle and it can be referred to as a policy. The reform harmed the reputation and efficiency of employment services.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020142320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV