Hodnocení reformy politiky zaměstnanosti a služeb zaměstnanosti v ČR z roku 2011
Evaluation of the labour market policy and employment services reform in the Czech Republic in 2011
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63662Identifikátory
SIS: 151171
Kolekce
- Kvalifikační práce [17588]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hiekischová, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Veřejná a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
veřejné služby zaměstnanosti, politika zaměstnanosti, reforma veřejných služeb, rekvalifikaceKlíčová slova (anglicky)
public employment services, labor market policy, reform of public services, retraining(abstrakt) Diplomová práce pojednává o institucionální reformě služeb zaměstnanosti v České republice z roku 2011. Sjednocením administrace sociálních dávek do jednoho místa a vytvořením nového generálního Úřadu práce se tehdejší vláda snažila o úspory v oblasti personálních a administrativních nákladů. Dalším cílem reformy bylo sjednocení řízení služeb zaměstnanosti. Za pomoci konceptu veřejně-politického cyklu a politického fiaska byly analyzovány organizační změny ve fungování veřejných služeb zaměstnanosti v České republice. Byly provedeny rozhovory s experty na danou problematiku a proběhly dvě focus groups se zaměstnanci úřadů práce. Závěrem práce je, že při provádění institucionální reformy služeb zaměstnanosti došlo z pohledu veřejně-politického cyklu k několika zásadním chybám a že celkově můžeme reformu považovat za politické fiasko. Reforma vedla ke ztrátě pověsti úřadů práce a snížení účinnosti jejich služeb.
The thesis deals with an institutional reform of public employment services implemented in the Czech Republic in 2011. By merging social benefits administration with employment services into the newly established Labour Office of the Czech Republic, the right-wing government attempted to reduce the staffing and administrative costs of these services and to improve the governance of local labour offices. Another aim of the reform was to unify the management of employment services. Using the theoretical concept of "policy cycle" and "policy fiasco" the thesis analyses these organisational changes in the functioning of public employment services in the Czech Republic. Data consist of interviews with experts on labour market policy in the Czech Republic and two focus groups with employees of labour offices. The thesis concludes that there appeared several mistakes during implementation of the institutional reform of public employment services in the Czech Republic in 2011 in terms of the policy cycle and it can be referred to as a policy. The reform harmed the reputation and efficiency of employment services.