Fitness centrum jako náplň volného času. Srovnávací výzkum mezi klienty v Praze a Frankfurtu nad Mohanem
Fitness Center as a lesisure activity. Comparative research among clients in Prague and Frankfurt am Main
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62987Identifikátory
SIS: 140428
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hamplová, Dana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
28. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Fitness, Fitness centrum, Bourdieu, Habitus, Sociální prostor, Kapitál, Volný časKlíčová slova (anglicky)
Fitness, Fitness center, Bourdieu, Habitus, Social space, Capital, Leisure timeDiplomová práce pojednává o sociálním fenoménu fitness a cvičení ve fitness centrech. Obsahuje deskriptivní a komparační výzkum návštěvníků fitness center v Praze a Frankfurtu nad Mohanem jako reprezentantů tohoto novodobého fenoménu. Jedná se o skupinu návštěvníků, kteří fitness centrum navštěvují ve svém volném čase. Výzkum se na teoretickém základu Bourdieova konceptu habitusu, sociálního pole a kapitálu snažil odhalit a popsat zvyklosti a hlavní motivace návštěvníků fitness center a jejich případné rozdíly či podobnosti v mezinárodním měřítku.
The thesis discusses the social phenomenon of fitness and exercise in the fitness centers. It contains descriptive and comparative research of visitors fitness centers in Prague and Frankfurt am Main as representatives of this new phenomenon. It is a group of visitors who visit the fitness center at their leisure time. Research on the theoretical basis Bourdie's concept of habitus, social space and capital is trying to detect and describe patterns and main motivations of visitors fitness centers and their potential differences or similarities on the international basis.