Analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání
Analysis of the Scottish education system in the context of community education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62623Identifikátory
SIS: 150790
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lorenzová, Jitka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Komunita, komunitní vzdělávání, kurikulární dokumenty, spolupráce rodiny s komunitou, vzdělávání mládeže, vzdělávací systém SkotskaKlíčová slova (anglicky)
Community, community education, curriculum documents, family cooperation with the community, youth education, the educational system of ScotlandTématem diplomové práce je analýza skotského vzdělávacího systému v kontextu komunitního vzdělávání. Těžiště práce spočívá v analýze vzdělávacího systému z hlediska struktury a kurikulárních dokumentů a analýzy koncepce komunitního vzdělávání. Velký důraz je zde kladen na propojení komunitního vzdělávání se školou. Práce je doplněna o obsahovou analýzu školsko-politických a kurikulárních dokumentů, které tvoří základní teoretický rámec pro praxi a jsou inspirací k vytvoření podobných dokumentů v České republice. Provedená obsahová analýza shrnuje teoretické informace a poukazuje na význam komunitního plánování a spolupráce v komunitním vzdělávání. Výsledky této práce umožňují rozšířit oblast české srovnávací pedagogiky a přispět do debaty o podobě komunitního vzdělávání v České republice.
The thesis is focused on the analysis of the Scottish education system in the context of community education. The thesis focuses on the analysis of the educational system in terms of structure and curriculum documents and analyzes the conception of community education. Great emphasis is placed on linking community education with the school. Work is supplemented with a content analysis of school - political and curricular documents that form the basic theoretical framework for practice. These documents are also an inspiration for the creation of similar documents in the Czech Republic. Conducted content analysis summarizes theoretical information and highlights the importance of community planning and cooperation in the community education. The results of this study allow to dissemination of the Czech comparative pedagogy and contribute to the debate on the conception of community education in the Czech Republic.