dc.contributor.advisor | Mouralová, Magdalena | |
dc.creator | Holík, Rudolf | |
dc.date.accessioned | 2020-08-27T12:56:28Z | |
dc.date.available | 2020-08-27T12:56:28Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62403 | |
dc.description.abstract | This thesis focuses on describing the relationship between non-governmental non-profit organisations (NGO) and primary schools in Liberec. Additional importance is given to finding whether both parties cooperate, what is the relationship of primary school to the cooperation, what are the most common reasons for accepting and declining offers for cooperation and what forms does the cooperation take. This thesis also presents suggestions how should NGOs proceed when approaching primary schools to ensure cooperation in the future. The background information for this thesis arose from discussions held with representatives of both parties. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce se zaměřuje na popsání vztahu mezi nestátními neziskovými organizacemi (NNO) a základními školami (ZŠ) v Liberci. Důraz je kladen na zjištění, zda mezi oběma aktéry dochází ke spolupráci, jaký vztah k ní má ZŠ, jaké jsou nejčastější důvody přijetí a odmítnutí součinnosti a jaké formy kooperace se vyskytují. V práci jsou také popsána doporučení, jak by měla NNO postupovat při oslovení ZŠ, aby ke spolupráci došlo. Tyto informace vznikly na základě rozhovorů provedených se zástupci obou aktérů. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | non-governmental non-profit organisations (NGO) | en_US |
dc.subject | primary schools | en_US |
dc.subject | process of non-formal education | en_US |
dc.subject | non-profit sector | en_US |
dc.subject | nestátní neziskové organizace (NNO) | cs_CZ |
dc.subject | základní školy (ZŠ) | cs_CZ |
dc.subject | neformální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | neziskový sektor | cs_CZ |
dc.title | Vztah základních škol a neziskových organizací při procesu neformálního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-16 | |
dc.description.department | Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Public and Social Policy | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 141275 | |
dc.title.translated | Relationship of primary schools and non-profit organizations in the process of non-formal education | en_US |
dc.contributor.referee | Kohoutek, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001790700 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociologie a sociální politika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology a Social Policy | en_US |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policy | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie a sociální politika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology a Social Policy | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zaměřuje na popsání vztahu mezi nestátními neziskovými organizacemi (NNO) a základními školami (ZŠ) v Liberci. Důraz je kladen na zjištění, zda mezi oběma aktéry dochází ke spolupráci, jaký vztah k ní má ZŠ, jaké jsou nejčastější důvody přijetí a odmítnutí součinnosti a jaké formy kooperace se vyskytují. V práci jsou také popsána doporučení, jak by měla NNO postupovat při oslovení ZŠ, aby ke spolupráci došlo. Tyto informace vznikly na základě rozhovorů provedených se zástupci obou aktérů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on describing the relationship between non-governmental non-profit organisations (NGO) and primary schools in Liberec. Additional importance is given to finding whether both parties cooperate, what is the relationship of primary school to the cooperation, what are the most common reasons for accepting and declining offers for cooperation and what forms does the cooperation take. This thesis also presents suggestions how should NGOs proceed when approaching primary schools to ensure cooperation in the future. The background information for this thesis arose from discussions held with representatives of both parties. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017907000106986 | |