Zobrazit minimální záznam

Relationship of primary schools and non-profit organizations in the process of non-formal education
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorHolík, Rudolf
dc.date.accessioned2020-08-27T12:56:28Z
dc.date.available2020-08-27T12:56:28Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62403
dc.description.abstractThis thesis focuses on describing the relationship between non-governmental non-profit organisations (NGO) and primary schools in Liberec. Additional importance is given to finding whether both parties cooperate, what is the relationship of primary school to the cooperation, what are the most common reasons for accepting and declining offers for cooperation and what forms does the cooperation take. This thesis also presents suggestions how should NGOs proceed when approaching primary schools to ensure cooperation in the future. The background information for this thesis arose from discussions held with representatives of both parties.en_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na popsání vztahu mezi nestátními neziskovými organizacemi (NNO) a základními školami (ZŠ) v Liberci. Důraz je kladen na zjištění, zda mezi oběma aktéry dochází ke spolupráci, jaký vztah k ní má ZŠ, jaké jsou nejčastější důvody přijetí a odmítnutí součinnosti a jaké formy kooperace se vyskytují. V práci jsou také popsána doporučení, jak by měla NNO postupovat při oslovení ZŠ, aby ke spolupráci došlo. Tyto informace vznikly na základě rozhovorů provedených se zástupci obou aktérů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnon-governmental non-profit organisations (NGO)en_US
dc.subjectprimary schoolsen_US
dc.subjectprocess of non-formal educationen_US
dc.subjectnon-profit sectoren_US
dc.subjectnestátní neziskové organizace (NNO)cs_CZ
dc.subjectzákladní školy (ZŠ)cs_CZ
dc.subjectneformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectneziskový sektorcs_CZ
dc.titleVztah základních škol a neziskových organizací při procesu neformálního vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-16
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId141275
dc.title.translatedRelationship of primary schools and non-profit organizations in the process of non-formal educationen_US
dc.contributor.refereeKohoutek, Jan
dc.identifier.aleph001790700
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na popsání vztahu mezi nestátními neziskovými organizacemi (NNO) a základními školami (ZŠ) v Liberci. Důraz je kladen na zjištění, zda mezi oběma aktéry dochází ke spolupráci, jaký vztah k ní má ZŠ, jaké jsou nejčastější důvody přijetí a odmítnutí součinnosti a jaké formy kooperace se vyskytují. V práci jsou také popsána doporučení, jak by měla NNO postupovat při oslovení ZŠ, aby ke spolupráci došlo. Tyto informace vznikly na základě rozhovorů provedených se zástupci obou aktérů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on describing the relationship between non-governmental non-profit organisations (NGO) and primary schools in Liberec. Additional importance is given to finding whether both parties cooperate, what is the relationship of primary school to the cooperation, what are the most common reasons for accepting and declining offers for cooperation and what forms does the cooperation take. This thesis also presents suggestions how should NGOs proceed when approaching primary schools to ensure cooperation in the future. The background information for this thesis arose from discussions held with representatives of both parties.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017907000106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV