Fotografická parafráze klasického uměleckého díla
Photographical pharaphrase of classic art work
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62290Identifiers
Study Information System: 134314
Collections
- Kvalifikační práce [19157]
Author
Advisor
Consultant
Velíšek, Martin
Referee
Kornatovský, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
fotografie, parafráze, umění, výtvarná výchova, obrazKeywords (English)
photography, pharaphrase, art, art education, imagePilařová, A.: Fotografická parafráze klasického uměleckého díla. [Bakalářská práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 63 s. (Přílohy: 8 autorský fotografií, CD). V bakalářské práci jsem se pokusila definovat pojem "parafráze" prostřednictvím analýzy odpovědí ze sestaveného dotazníku a odborné literatury. Zmapovala jsem základní projevy parafrázování v uměleckých oborech a blíže se na jejich výskyt a využití zaměřila v oblasti výtvarného umění a fotografie. Soubor autorských fotografií doplňuji ve výtvarné části o popisy vzniku jednotlivých z nich a jejich případné alternativy. Didaktická část práce je postavena na čtyřech výtvarných úkolech pracujících s uměleckými díly, ve kterých se žáci ZUŠ využívají postupně kresbu, malbu a fotografickou hru.
Pilařová, A.: Photographic paraphrase of classic artwork. [Bachelor's thesis] Prague 2014 - Charles University in Prague, faculty of education, department of art, 63 p. (Attachments: 8 copyright photos, CD). I tried to define the name "paraphrase" through analysis of answers from question-form and specialized publications in my bachelor's thesis. I charted basic acts of paraphrases in artistic field. I focused at these acts in fine art and photography. My collection of photographs is completed with descriptions of each photo and their alternatives. Didactic part is based on four exercises with classical artworks in which pupils of Elementary Art School work with drawing, painting and photographic game.