Komparativní analýza moderních vizualizačních prostředků užívaných ve výuce funkcí na SŠ a jejich historie
Comparative analysis of modern means of visualization in teaching functions at high school and their history
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61992Identifiers
Study Information System: 159377
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Consultant
Robová, Jarmila
Referee
Odvárko, Oldřich
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Teaching of Biology for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schools
Department
Department of Mathematics Education
Date of defense
9. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Technické výukové prostředky, vizualizační prostředky, funkce, středoškolská matematikaKeywords (English)
Technical teaching means, visualization means, functions, high school mathematicsTato práce se zabývá vizualizačními prostředky, které jsou používány ve výchovně- vzdělávacím procesu, konkrétněji při výuce matematických funkcí na středních školách. Cílem práce je stručně popsat historický vývoj vizualizačních prostředků a pomocí dotazníkového šetření zjistit změnu v užívání vizualizačních prostředků ve výuce matematických funkcí v posledních 10 letech.
This thesis deals with visual teaching aids that are used in the educational proces. It describes aids that are used in teaching mathematical functions at secondary schools. The aim is to describe briefly their historical development and by a questionnaire find changes in their use in teaching of mathematical functions in the past 10 years.