Implementace hry Quoridor ve variantě pro tři hráče
The Quoridor Game variant for three players
Implementace hry Quoridor ve variantě pro tři hráče
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61829Identifiers
Study Information System: 155064
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Veselý, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Computer Science Institute of Charles University
Date of defense
15. 6. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Slovak
Grade
Very good
Keywords (Czech)
quoridor, hry, strategieKeywords (English)
quoridor, game, strategyQuoridor je hra dvou hráčů, cílem které je dostat svou figurku z jedné strany hrací plochy na druhou. Hra je stížená možností prodlužovat cestu soupeře kladením překážek. Tahle práce řeší rozšířenou variantu pro tři hráče. Rozebírá možnosti vytváření umělé inteligence téhle hry. Počítačový protivník je naprogramován pomocí algoritmu Maxn na nalezení optimálního tahu. Vytvořené řešení poskytuje aplikaci, v které může uživatel hrát hru proti třem úrovním protihráčů.
Quoridor is a 2-player board game. Its objective is to get the player's pawn to the opposite side of the game board from which it begins. The difficulty of this game is increased by the possibility of prolonging the opponent's path by placing walls. This thesis focuses on the variant for three players. It discusses the options of creating an artificial intelligence for this game. The computer opponent is programmed using the Maxn algorithm for finding the optimal move. The solution provides an application which allows the user to play the game against three levels of opponents.