Zobrazit minimální záznam

Long-term development of public transport serviceability in Pardubice region and its connection to the distribution of population
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorMěkota, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-26T09:13:34Z
dc.date.available2017-05-26T09:13:34Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61780
dc.description.abstractV poslední době roste zájem o problematiku dopravní obslužnosti. Kraje musí vytvořit dopravní plány, jejichž cílem je mj. vytvořit alternativu zvyšujícímu se užívání osobního automobilu. Dopravní obslužnost hraje roli při utváření sídelního systému. V práci je analyzován vývoj dopravní obslužnosti, závislost kvality dopravní obslužnosti na administrativním statusu sídla a horizontální dopravní poloze v letech 1968 - 2013. Dále se práce věnuje vztahu dopravní obslužnosti a koncentrace obyvatelstva a vztahu vývoje těchto dvou veličin. Pro analýzy byla využita data ze Sčítání lidu, domů a bytů, z jízdních řádů a z aplikace IDOS. Data byla zpracována do grafů, byla kartograficky znázorněna a byly použity i některé statistické metody k hodnocení závislosti. Ukazuje se, že dopravní obslužnost poklesla se změnou politického režimu v roce 1989, kolem roku 2000 se stabilizovala a vliv na zlepšení kvality měl integrovaný dopravní systém, je též prokázán vliv horizontální dopravní polohy a statusu sídla na její kvalitu. Také je ukázána závislost mezi populační velikostí sídla a kvalitou dopravní obslužnosti a také závislost vývoje dopravní obslužnosti a populačního vývoje.cs_CZ
dc.description.abstractInterest in the transport serviceability has been growing recently. Counties have to make transport plans whose purpose is to create an alternative to increasing usage of cars. Transport serviceability plays a role in the shaping of settlement system. Development of transport serviceability, its dependence on the administrative status of the settlement and the dependence on its horizontal transport position are analyzed in this thesis. Then, the thesis attend to the relation of transport serviceability and the concentration of population and to the relation of development of these two characteristics. Data from Sčítání lidu, domů a bytů, timetables and the IDOS application were used for the analysis. They were processed to graphs, cartographic representation and some statistics methods for dependence evaluation were used. There is shown that transport serviceability decreased with the change of political regime in 1989, it stabilized in 2000 and integrated transport system IREDO had an influence on increase of quality of it. The dependence between population size of a settlement and the quality of its transport serviceability and also particular dependence of their developments are shown in this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectdopravní obslužnostcs_CZ
dc.subjecthorizontální dopravní polohacs_CZ
dc.subjectpopulační vývojcs_CZ
dc.subjectokres Pardubicecs_CZ
dc.subjecttransport serviceabilityen_US
dc.subjecthorizontal transport positionen_US
dc.subjectpopulation developmenten_US
dc.subjectPardubice regionen_US
dc.titleDlouhodobý vývoj dopravní obslužnosti na Pardubicku a jeho souvislost s rozmístěním obyvatelstvacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId161030
dc.title.translatedLong-term development of public transport serviceability in Pardubice region and its connection to the distribution of populationen_US
dc.contributor.refereeChmelík, Jakub
dc.identifier.aleph002006819
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV poslední době roste zájem o problematiku dopravní obslužnosti. Kraje musí vytvořit dopravní plány, jejichž cílem je mj. vytvořit alternativu zvyšujícímu se užívání osobního automobilu. Dopravní obslužnost hraje roli při utváření sídelního systému. V práci je analyzován vývoj dopravní obslužnosti, závislost kvality dopravní obslužnosti na administrativním statusu sídla a horizontální dopravní poloze v letech 1968 - 2013. Dále se práce věnuje vztahu dopravní obslužnosti a koncentrace obyvatelstva a vztahu vývoje těchto dvou veličin. Pro analýzy byla využita data ze Sčítání lidu, domů a bytů, z jízdních řádů a z aplikace IDOS. Data byla zpracována do grafů, byla kartograficky znázorněna a byly použity i některé statistické metody k hodnocení závislosti. Ukazuje se, že dopravní obslužnost poklesla se změnou politického režimu v roce 1989, kolem roku 2000 se stabilizovala a vliv na zlepšení kvality měl integrovaný dopravní systém, je též prokázán vliv horizontální dopravní polohy a statusu sídla na její kvalitu. Také je ukázána závislost mezi populační velikostí sídla a kvalitou dopravní obslužnosti a také závislost vývoje dopravní obslužnosti a populačního vývoje.cs_CZ
uk.abstract.enInterest in the transport serviceability has been growing recently. Counties have to make transport plans whose purpose is to create an alternative to increasing usage of cars. Transport serviceability plays a role in the shaping of settlement system. Development of transport serviceability, its dependence on the administrative status of the settlement and the dependence on its horizontal transport position are analyzed in this thesis. Then, the thesis attend to the relation of transport serviceability and the concentration of population and to the relation of development of these two characteristics. Data from Sčítání lidu, domů a bytů, timetables and the IDOS application were used for the analysis. They were processed to graphs, cartographic representation and some statistics methods for dependence evaluation were used. There is shown that transport serviceability decreased with the change of political regime in 1989, it stabilized in 2000 and integrated transport system IREDO had an influence on increase of quality of it. The dependence between population size of a settlement and the quality of its transport serviceability and also particular dependence of their developments are shown in this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990020068190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV