Relace mezi verbální a neverbální složkou v reklamních komunikátech.
Relation between verbal and nonverbal communication in advertisement
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60623Identifikátory
SIS: 121213
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebesta, Karel
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
10. 2. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, verbální a neverbální komunikace, obraz, text, typografie, barvaKlíčová slova (anglicky)
advertising, verbal and nonverbal communication, picture, text, typography, colourTato bakalářská práce se zabývá vztahy verbální a neverbální složky v reklamních komunikátech. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy všeobecně, cílové skupiny a modelu působení reklamy na adresáta. Podrobněji jsou zpracovány jednotlivé složky heterogenního komunikátu, tedy složka verbální (slovo) a neverbální (především obraz a barva). Druhou (praktickou) část představuje analýza osmi tištěných časopisových reklam ze dvou okruhů, kterými jsou reklamy na automobily a reklamy na banky. Práce obsahuje srovnání jednotlivých reklam v rámci každého okruhu a závěrem rovněž srovnání specifik obou kategorií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This Bachelor's thesis is focused on the relations between verbal and nonverbal communication in advertising. The first part describes a theoretical basis applying to advertising in general, target group and model of effecting recipients by advertising. Attention is drawn to particular parts of heterogeneous communication, which are verbal part (word) and nonverbal part (mainly picture and colour). The second (practical) part contains analysis of eight magazine advertisements belonging to two categories - car advertisements and bank advertisements. The Bachelor's thesis compares all advertisements in each category and in conclusion whole categories as well. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)