Relace mezi verbální a neverbální složkou v reklamních komunikátech.
Relation between verbal and nonverbal communication in advertisement
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60623Identifiers
Study Information System: 121213
Collections
- Kvalifikační práce [23261]
Author
Advisor
Referee
Šebesta, Karel
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language and Literature
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
10. 2. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
reklama, verbální a neverbální komunikace, obraz, text, typografie, barvaKeywords (English)
advertising, verbal and nonverbal communication, picture, text, typography, colourTato bakalářská práce se zabývá vztahy verbální a neverbální složky v reklamních komunikátech. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy všeobecně, cílové skupiny a modelu působení reklamy na adresáta. Podrobněji jsou zpracovány jednotlivé složky heterogenního komunikátu, tedy složka verbální (slovo) a neverbální (především obraz a barva). Druhou (praktickou) část představuje analýza osmi tištěných časopisových reklam ze dvou okruhů, kterými jsou reklamy na automobily a reklamy na banky. Práce obsahuje srovnání jednotlivých reklam v rámci každého okruhu a závěrem rovněž srovnání specifik obou kategorií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This Bachelor's thesis is focused on the relations between verbal and nonverbal communication in advertising. The first part describes a theoretical basis applying to advertising in general, target group and model of effecting recipients by advertising. Attention is drawn to particular parts of heterogeneous communication, which are verbal part (word) and nonverbal part (mainly picture and colour). The second (practical) part contains analysis of eight magazine advertisements belonging to two categories - car advertisements and bank advertisements. The Bachelor's thesis compares all advertisements in each category and in conclusion whole categories as well. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)