Mediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících
The Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Press
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60602Identifikátory
SIS: 110857
Katalog UK: 990016773330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Roman
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Děkujeme, odcházíme, kvantitativní obsahová analýza, mediální obraz, lékaři, odbory, agenda setting, vyváženost, Hospodářské noviny, Lidové novinyKlíčová slova (anglicky)
Thank you, we are leaving, quantitative content analysis, media coverage, doctors, unions, agenda setting, balance, Hospodářské noviny, Lidové novinyMediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících Abstrakt Tato práce si bere za cíl analyzovat obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Příčinou vzniku této protestní akce byla nespokojenost českých nemocničních lékařů s platovými a pracovními podmínkami, ale také s některými aspekty chodu nemocnic a českého zdravotnictví. Představitelé lékařských odborů oslovili profesionální PR agenturu, aby jim pomohla s vytvořením a vedením kampaně, což bylo důvodem, proč měla kampaň podstatně větší účinek než všechny ostatní dosavadní pokusy lékařů o změnu. S ohledem na to, že zpravodajská média v konfliktu sehrála stěžejní roli, je cílem této práce analýza toho, jakým způsobem bylo o tématu referováno ve vybraném vzorku denního tisku. Pro účely této práce byla jako základní výzkumná metoda zvolena kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž bylo zkoumáno, jaký prostor byl tématu v denících věnován, jak se tento prostor vyvíjel v čase, které důvody odchodu lékařů byly v denících akcentovány, jak se vyvíjela negativita tématu, ale také to, jaký prostor k vyjádření byl věnován jednotlivým stranám konfliktu a konkrétním aktérům, a to, zdali deníky v rámci názorových textů některé ze stran konfliktu stranily. Práce sleduje vývoj celé akce od jejího počátku v...
The Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Press Abstract The aim of the thesis is to analyze an overall image of the "Děkujeme, odcházíme" ("Thank you, we are leaving") campaign in two Czech dailies - Lidové noviny and Hospodářské noviny. The protest campaign run by medical unions resulted from the fact that doctors in Czech hospitals had not been satisfied both with their salary and working conditions. The unions asked a professional PR agency to manage the campaign, which is why the campaign was in the end much more effective and successful than any of the previous attempts. Quantitative content analysis has been chosen as a method for this research. Content of dailies is being analyzed from several aspects - overall coverage of the topic, its development over time, analysis of how media presented key motives for doctors' wanting to leave the hospitals, analysis of negative aspects of doctors' leaving and their development in time, evaluation of balanced access of conflict's key parties and their actors to the media and also an analysis of preferences of the media articulated via opinion texts. The research covers the period from May 2010, the actual beginning of the campaign, to April 2011, i.e. - just two months after the peak of the campaign. Theoretical part...
