Show simple item record

The Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Press
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorKoppitz, Radim
dc.date.accessioned2017-05-18T14:14:44Z
dc.date.available2017-05-18T14:14:44Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60602
dc.description.abstractThe Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Press Abstract The aim of the thesis is to analyze an overall image of the "Děkujeme, odcházíme" ("Thank you, we are leaving") campaign in two Czech dailies - Lidové noviny and Hospodářské noviny. The protest campaign run by medical unions resulted from the fact that doctors in Czech hospitals had not been satisfied both with their salary and working conditions. The unions asked a professional PR agency to manage the campaign, which is why the campaign was in the end much more effective and successful than any of the previous attempts. Quantitative content analysis has been chosen as a method for this research. Content of dailies is being analyzed from several aspects - overall coverage of the topic, its development over time, analysis of how media presented key motives for doctors' wanting to leave the hospitals, analysis of negative aspects of doctors' leaving and their development in time, evaluation of balanced access of conflict's key parties and their actors to the media and also an analysis of preferences of the media articulated via opinion texts. The research covers the period from May 2010, the actual beginning of the campaign, to April 2011, i.e. - just two months after the peak of the campaign. Theoretical part...en_US
dc.description.abstractMediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících Abstrakt Tato práce si bere za cíl analyzovat obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Příčinou vzniku této protestní akce byla nespokojenost českých nemocničních lékařů s platovými a pracovními podmínkami, ale také s některými aspekty chodu nemocnic a českého zdravotnictví. Představitelé lékařských odborů oslovili profesionální PR agenturu, aby jim pomohla s vytvořením a vedením kampaně, což bylo důvodem, proč měla kampaň podstatně větší účinek než všechny ostatní dosavadní pokusy lékařů o změnu. S ohledem na to, že zpravodajská média v konfliktu sehrála stěžejní roli, je cílem této práce analýza toho, jakým způsobem bylo o tématu referováno ve vybraném vzorku denního tisku. Pro účely této práce byla jako základní výzkumná metoda zvolena kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž bylo zkoumáno, jaký prostor byl tématu v denících věnován, jak se tento prostor vyvíjel v čase, které důvody odchodu lékařů byly v denících akcentovány, jak se vyvíjela negativita tématu, ale také to, jaký prostor k vyjádření byl věnován jednotlivým stranám konfliktu a konkrétním aktérům, a to, zdali deníky v rámci názorových textů některé ze stran konfliktu stranily. Práce sleduje vývoj celé akce od jejího počátku v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDěkujemecs_CZ
dc.subjectodcházímecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectlékařics_CZ
dc.subjectodborycs_CZ
dc.subjectagenda settingcs_CZ
dc.subjectvyváženostcs_CZ
dc.subjectHospodářské novinycs_CZ
dc.subjectLidové novinycs_CZ
dc.subjectThank youen_US
dc.subjectwe are leavingen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectmedia coverageen_US
dc.subjectdoctorsen_US
dc.subjectunionsen_US
dc.subjectagenda settingen_US
dc.subjectbalanceen_US
dc.subjectHospodářské novinyen_US
dc.subjectLidové novinyen_US
dc.titleMediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId110857
dc.title.translatedThe Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Pressen_US
dc.contributor.refereeHájek, Roman
dc.identifier.aleph001677333
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMediální obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" ve vybraných českých denících Abstrakt Tato práce si bere za cíl analyzovat obraz kampaně "Děkujeme, odcházíme" v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Příčinou vzniku této protestní akce byla nespokojenost českých nemocničních lékařů s platovými a pracovními podmínkami, ale také s některými aspekty chodu nemocnic a českého zdravotnictví. Představitelé lékařských odborů oslovili profesionální PR agenturu, aby jim pomohla s vytvořením a vedením kampaně, což bylo důvodem, proč měla kampaň podstatně větší účinek než všechny ostatní dosavadní pokusy lékařů o změnu. S ohledem na to, že zpravodajská média v konfliktu sehrála stěžejní roli, je cílem této práce analýza toho, jakým způsobem bylo o tématu referováno ve vybraném vzorku denního tisku. Pro účely této práce byla jako základní výzkumná metoda zvolena kvantitativní obsahová analýza, pomocí níž bylo zkoumáno, jaký prostor byl tématu v denících věnován, jak se tento prostor vyvíjel v čase, které důvody odchodu lékařů byly v denících akcentovány, jak se vyvíjela negativita tématu, ale také to, jaký prostor k vyjádření byl věnován jednotlivým stranám konfliktu a konkrétním aktérům, a to, zdali deníky v rámci názorových textů některé ze stran konfliktu stranily. Práce sleduje vývoj celé akce od jejího počátku v...cs_CZ
uk.abstract.enThe Media Image of the Campaign "Děkujeme, odcházíme" in Selected Czech Daily Press Abstract The aim of the thesis is to analyze an overall image of the "Děkujeme, odcházíme" ("Thank you, we are leaving") campaign in two Czech dailies - Lidové noviny and Hospodářské noviny. The protest campaign run by medical unions resulted from the fact that doctors in Czech hospitals had not been satisfied both with their salary and working conditions. The unions asked a professional PR agency to manage the campaign, which is why the campaign was in the end much more effective and successful than any of the previous attempts. Quantitative content analysis has been chosen as a method for this research. Content of dailies is being analyzed from several aspects - overall coverage of the topic, its development over time, analysis of how media presented key motives for doctors' wanting to leave the hospitals, analysis of negative aspects of doctors' leaving and their development in time, evaluation of balanced access of conflict's key parties and their actors to the media and also an analysis of preferences of the media articulated via opinion texts. The research covers the period from May 2010, the actual beginning of the campaign, to April 2011, i.e. - just two months after the peak of the campaign. Theoretical part...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV