Možnosti rozvoje nadaných žáků v rámci základních škol
Development Possibilities of Talented Students in Primary Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59875Identifikátory
SIS: 110342
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 2. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnostiKlíčová slova (anglicky)
Talent, development, uniqueness, personality, optionsTato práce nahlíží na problematiku nadaných žáků v rámci běžných základních škol, jejich specifického vzdělávání a celkového postavení takového žáka ve třídě běžné základní školy. V úvodu práce je vymezen pojem nadání a s tím související požadavky i historický vývoj. Dále se zabývá rozpoznáváním talentu a poukazuje na souhrnné charakteristiky nadaných žáků. Jádrem celé práce jsou možnosti škol a učitelů ve vzdělávání nadaných žáků v běžných školských zařízeních. Věnuje se existujícím programům na vzdělávání a obsažení specifik segregované či integrované edukace. Zaměřování se na samotnou výuku žáků je podnětem k tomu, jak by učitelé mohli jejich příslušné nadání rozvíjet, utvářet diferencovanou výuku a práci s nimi ve skupině. Význam zde má i spolupráce s rodiči. Závěr práce je věnován podstatné a opomíjené skupině nadaných žáků s handicapem (twice exceptional) a zamyšlením se nad realitou současného stavu. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnosti, zájem.
This Bachelor thesis looks at the issue of talented students in regular schools, their specific educating and general status of such pupils in regular elementary school classroom. The introduction defines the notion of talent and the related requirements and historical development. It also deals with recognition of talent and points summary characteristics of talented students. The cruxes of the work are the options for schools and teachers in the educating of talented students in regular school facilities. It deals with existing programs in education and specifics contained segregated or integrated education. The focus on teaching itself is a stimulus to students how could their teachers develop the talent, build differentiated teaching and work with them in the group. The importance here is also working with parents. The conclusion is devoted to a substantial and neglected group of talented pupils with a handicap (twice exceptional) and the reflection of current state reality. KEY WORDS Talent, development, uniqueness, personality, options.