Show simple item record

Development Possibilities of Talented Students in Primary Schools
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorPospíšilová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-18T11:50:28Z
dc.date.available2017-05-18T11:50:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59875
dc.description.abstractThis Bachelor thesis looks at the issue of talented students in regular schools, their specific educating and general status of such pupils in regular elementary school classroom. The introduction defines the notion of talent and the related requirements and historical development. It also deals with recognition of talent and points summary characteristics of talented students. The cruxes of the work are the options for schools and teachers in the educating of talented students in regular school facilities. It deals with existing programs in education and specifics contained segregated or integrated education. The focus on teaching itself is a stimulus to students how could their teachers develop the talent, build differentiated teaching and work with them in the group. The importance here is also working with parents. The conclusion is devoted to a substantial and neglected group of talented pupils with a handicap (twice exceptional) and the reflection of current state reality. KEY WORDS Talent, development, uniqueness, personality, options.en_US
dc.description.abstractTato práce nahlíží na problematiku nadaných žáků v rámci běžných základních škol, jejich specifického vzdělávání a celkového postavení takového žáka ve třídě běžné základní školy. V úvodu práce je vymezen pojem nadání a s tím související požadavky i historický vývoj. Dále se zabývá rozpoznáváním talentu a poukazuje na souhrnné charakteristiky nadaných žáků. Jádrem celé práce jsou možnosti škol a učitelů ve vzdělávání nadaných žáků v běžných školských zařízeních. Věnuje se existujícím programům na vzdělávání a obsažení specifik segregované či integrované edukace. Zaměřování se na samotnou výuku žáků je podnětem k tomu, jak by učitelé mohli jejich příslušné nadání rozvíjet, utvářet diferencovanou výuku a práci s nimi ve skupině. Význam zde má i spolupráce s rodiči. Závěr práce je věnován podstatné a opomíjené skupině nadaných žáků s handicapem (twice exceptional) a zamyšlením se nad realitou současného stavu. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnosti, zájem.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectNadánícs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectvyjímečnostcs_CZ
dc.subjectosobnostcs_CZ
dc.subjectmožnostics_CZ
dc.subjectTalenten_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectuniquenessen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectoptionsen_US
dc.titleMožnosti rozvoje nadaných žáků v rámci základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId110342
dc.title.translatedDevelopment Possibilities of Talented Students in Primary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeTvrzová, Ivana
dc.identifier.aleph001557759
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce nahlíží na problematiku nadaných žáků v rámci běžných základních škol, jejich specifického vzdělávání a celkového postavení takového žáka ve třídě běžné základní školy. V úvodu práce je vymezen pojem nadání a s tím související požadavky i historický vývoj. Dále se zabývá rozpoznáváním talentu a poukazuje na souhrnné charakteristiky nadaných žáků. Jádrem celé práce jsou možnosti škol a učitelů ve vzdělávání nadaných žáků v běžných školských zařízeních. Věnuje se existujícím programům na vzdělávání a obsažení specifik segregované či integrované edukace. Zaměřování se na samotnou výuku žáků je podnětem k tomu, jak by učitelé mohli jejich příslušné nadání rozvíjet, utvářet diferencovanou výuku a práci s nimi ve skupině. Význam zde má i spolupráce s rodiči. Závěr práce je věnován podstatné a opomíjené skupině nadaných žáků s handicapem (twice exceptional) a zamyšlením se nad realitou současného stavu. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnosti, zájem.cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis looks at the issue of talented students in regular schools, their specific educating and general status of such pupils in regular elementary school classroom. The introduction defines the notion of talent and the related requirements and historical development. It also deals with recognition of talent and points summary characteristics of talented students. The cruxes of the work are the options for schools and teachers in the educating of talented students in regular school facilities. It deals with existing programs in education and specifics contained segregated or integrated education. The focus on teaching itself is a stimulus to students how could their teachers develop the talent, build differentiated teaching and work with them in the group. The importance here is also working with parents. The conclusion is devoted to a substantial and neglected group of talented pupils with a handicap (twice exceptional) and the reflection of current state reality. KEY WORDS Talent, development, uniqueness, personality, options.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015577590106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV