Komunita League of Legends jako součást fenoménu E-Sports
League of legends community as part of E-sports phenomenom
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59471Identifiers
Study Information System: 145982
Collections
- Kvalifikační práce [18348]
Author
Advisor
Referee
Vochocová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
28. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
E-sports, League of Legends (LOL), metagame, počítačové hry, streamováníKeywords (English)
E-sports, League of Legends (LOL), metagame, PC Games, streamingHlavním cílem této diplomové práce je popis a charakterizace jednotlivých mediálních obsahů vznikajících v rámci komunity kolem hry League of Legends uvnitř fenoménu e-sports. Ústředním tématem je definice pojmu metagame a ukotvení jeho funkce v jednotlivých typech mediálních obsahů, které v komunitě kolem hry League of Legends vznikají. Výstupem práce je pak analýza jednotlivých typů mediálních obsahů, v rámci kterých je pojem metagame projektován, interpretován a předáván divákům.
The main objective of this thesis is the description and characterization of media content generated within the community around the game League of Legends inside the phenomenon of e-sports. The central issue is the definition of metagame term and anchoring its functions in different types of media content rising in the community around the game League of Legends. The output of this work is analysis of different types of media content, in which the term metagame is designed, interpreted and transmitted to the audience.