Marketingová analýza doplňkových a nadstandardních služeb knihoven / informačních center / kulturní organizace. Jejich význam pro návštěvnost a finanční přínos
Marketing analysis of additional and extra services of libraries. Their importance for attendance and financial benefits
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59169Identifiers
Study Information System: 107187
Collections
- Kvalifikační práce [22606]
Author
Advisor
Referee
Dombrovská, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
17. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketing knihovnických a informačních služeb, služby veřejné knihovny, doplňkové služby, nadstandardní služby, financování knihovenKeywords (English)
Marketing of library and information services, public library services, additional services, extra services, financing of librariesCílem práce je provést analýzu nadstandardních a doplňkových služeb knihoven a jejich význam pro návštěvnost a finanční přínos. V teoretické části je zpracováno téma marketingu a jeho přínosu pro knihovny, definice veřejné knihovny a poskytovaných služeb, krátký rozbor možností financování knihoven a rozbor některých doplňkových a nadstandardních služeb nabízených českými i zahraničními knihovnami. Praktická část je věnována rozboru historie a současné situace Městské knihovny v Táboře a služeb, které nabízí. V této části je také zpracován průzkum mezi čtenáři, který se zabýval tím, zda čtenáři o nadstandardních a doplňkových službách knihovny ví a využívají je. Přínosem práce je analýza stavu středně velké veřejné knihovny v oblasti služeb a uspokojování potřeb čtenářů a přehled doplňkových a nadstandardních služeb nabízených českými i zahraničními knihovnami. Klíčová slova Marketing knihovnických a informačních služeb Služby veřejné knihovny Doplňkové služby Nadstandardní služby Financování knihoven
The aim of this work is to analyse an additional and extra services of libraries and their importance for attendance and financial benefits. Theoretical part describes marketing and its benefits for libraries, definition of a public library and services, brief analysis of financing libraries and analysis of some additional and extra services offered by Czech and foreign libraries. Practical part is devoted to analysis of history and the current situation in Tabor City Library and services it offers. There is also a research included in this section questioning whether readers know and use an additional and extra library services. This work presents analysis whether or not medium public library in the area of services meets reader's needs and also summary of additional and extra library services offered by Czech and foreign libraries. Keywords Marketing of library and information services Public library services Additional services Extra services Financing of libraries