Zobrazit minimální záznam

Product Placement in Czech Film
dc.contributor.advisorKladný, Tomáš
dc.creatorŠťastná, Hana
dc.date.accessioned2020-08-19T14:25:23Z
dc.date.available2020-08-19T14:25:23Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57086
dc.description.abstractThis thesis deals with product placement in Czech cinematographic work as a specific way of presentation branded product. From a few points of view consumer aesthetics, semiotics of cinema and marketing semiotics is explored four movies (Empties, Women in Temptation, Men in hope and Perfect Days). At selected scenes we show how branded products are presented in the movie, how the placements are integrated into the plot and the story. The paper uses classified in terms of efficiency. It is following up the meaning value of the brand, of the context and of the role in which the product placement occurs. The film shots and scenes in which branded products are used, we focus on the denotative and connotative meanings and uses of rhetorical figures of metaphor and metonymy, meaning funds used semiotics and semiotics of film marketing. Along with this case is taken account of consumer aesthetics, which justifies daily consumption. Attention is paid not only at branded products, but also scenes and product which are free from labels (belonging without a brand) or have labels fictional brands. Keywords Product placement, semiotics of cinema, marketing semiotics, consumer aesthetics, branded entertainment, brand, movieen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá product placementem neboli umístěním produktu v české kinematografické tvorbě jako specifickým způsobem prezentace značkového produktu. Z pohledu spotřebitelské estetiky, sémiotiky filmu a sémiotiky marketingu jsou zkoumány čtyři celovečerní filmy (Vratné lahve, Ženy v pokušení, Muži v naději a Perfect Days - I ženy mají své dny). Na vybraných scénách je ukázáno, jak jsou značkové produkty ve filmu prezentovány, jakým způsobem jsou začleněny do děje a do příběhu. V práci jsou klasifikovány způsoby použití z hlediska efektivity. Je kladen důraz, jak na významovou hodnotu značky, tak na kontext a roli, v jaké se product placement objevuje. Ve filmových záběrech a scénách, ve kterých jsou značkové produkty využity, se zaměřujeme na denotační a konotační významy, a také způsoby použití řečnických figur metafory a metonymie, významových prostředků, používaných sémiotikou filmu i sémiotikou marketingu. Spolu s tím je zohledněna i rovina spotřebitelské estetiky, která opodstatňuje každodenní spotřebu. Pozornost není věnována jen značkovým produktům, ale také scénám, ve kterých jsou výrobky zbaveny etikety (příslušnosti ke značce) nebo mají etikety smyšlených značek.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectProduct placementcs_CZ
dc.subjectumístění produktucs_CZ
dc.subjectsémiotika filmucs_CZ
dc.subjectsémiotika marketingucs_CZ
dc.subjectspotřebitelská estetikacs_CZ
dc.subjectbranded entertainmentcs_CZ
dc.subjectznačkacs_CZ
dc.subjectfilmcs_CZ
dc.subjectProduct placementen_US
dc.subjectsemiotics of cinemaen_US
dc.subjectmarketing semioticsen_US
dc.subjectconsumer aestheticsen_US
dc.subjectbranded entertainmenten_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectmovieen_US
dc.titleProduct placement v českém filmucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-25
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId121510
dc.title.translatedProduct Placement in Czech Filmen_US
dc.contributor.refereeChytková, Zuzana
dc.identifier.aleph001628253
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá product placementem neboli umístěním produktu v české kinematografické tvorbě jako specifickým způsobem prezentace značkového produktu. Z pohledu spotřebitelské estetiky, sémiotiky filmu a sémiotiky marketingu jsou zkoumány čtyři celovečerní filmy (Vratné lahve, Ženy v pokušení, Muži v naději a Perfect Days - I ženy mají své dny). Na vybraných scénách je ukázáno, jak jsou značkové produkty ve filmu prezentovány, jakým způsobem jsou začleněny do děje a do příběhu. V práci jsou klasifikovány způsoby použití z hlediska efektivity. Je kladen důraz, jak na významovou hodnotu značky, tak na kontext a roli, v jaké se product placement objevuje. Ve filmových záběrech a scénách, ve kterých jsou značkové produkty využity, se zaměřujeme na denotační a konotační významy, a také způsoby použití řečnických figur metafory a metonymie, významových prostředků, používaných sémiotikou filmu i sémiotikou marketingu. Spolu s tím je zohledněna i rovina spotřebitelské estetiky, která opodstatňuje každodenní spotřebu. Pozornost není věnována jen značkovým produktům, ale také scénám, ve kterých jsou výrobky zbaveny etikety (příslušnosti ke značce) nebo mají etikety smyšlených značek.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with product placement in Czech cinematographic work as a specific way of presentation branded product. From a few points of view consumer aesthetics, semiotics of cinema and marketing semiotics is explored four movies (Empties, Women in Temptation, Men in hope and Perfect Days). At selected scenes we show how branded products are presented in the movie, how the placements are integrated into the plot and the story. The paper uses classified in terms of efficiency. It is following up the meaning value of the brand, of the context and of the role in which the product placement occurs. The film shots and scenes in which branded products are used, we focus on the denotative and connotative meanings and uses of rhetorical figures of metaphor and metonymy, meaning funds used semiotics and semiotics of film marketing. Along with this case is taken account of consumer aesthetics, which justifies daily consumption. Attention is paid not only at branded products, but also scenes and product which are free from labels (belonging without a brand) or have labels fictional brands. Keywords Product placement, semiotics of cinema, marketing semiotics, consumer aesthetics, branded entertainment, brand, movieen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016282530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV