Sémiotika místa prodeje a merchandising produktu
Semiotics of point of sale and product merchandising
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57062Identifiers
Study Information System: 132065
Collections
- Kvalifikační práce [6713]
Author
Advisor
Referee
Poštulka, Filip
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Electronic Culture and Semiotics
Department
Department of Electronic Culture and Semiotics
Date of defense
25. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Sémiotika, místo prodeje, prostor, produkt, merchandising, identifikace, orientaceKeywords (English)
Semiotics, point of sale, place, product, merchandising, identification, orientationDiplomová práce Sémiotika místa prodeje a merchandising produktu se zaměřuje na studování prostoru jako sémiotického fenoménu. Prostor zde bude analyzován z hlediska klíčových pojmů, jako je orientace a identifikace. Práce bude vycházet z porovnání různých prostorů určených ke konzumaci, kde prostor bude vnímán jako umělé místo, jehož pozice se mění spolu s vývojem společnosti. Nosným tématem celé práce bude upořádání prostoru, tedy idea, jakým způsobem se lidé v prostoru nákupního centra pohybují, v paralele s městem. Nákupní centrum tak bude terčem mého zájmu, kde budu analyzovat chování člověka v závislosti na bodech, které si v rámci nákupního centra vytyčím. Cílem práce bude zjistit, co ovlivňuje chování nakupujícího, jaké techniky v rámci míst prodeje jsou k jeho motivaci užívány, a jakým způsobem vůbec značka svou pozici buduje. Metodou výzkumu bude sémiotická analýza.
The diploma thesis Semiotics of point of sale and product merchandising focuses on studying space as a semiotic phenomenon. Space here will be analyzed in terms of key concepts, such as orientation and identification. The diploma thesis will be based on a comparison of different spaces for consumption, where the space will be perceived as artificial place, whose position is changing according to the development of society. The main theme of diploma thesis will be arrangement of the space, that means idea how the people in the area of shopping centers are moving in parallel with the city. Shopping center will be the target of my interest, where I will analyze behavior of man depending on the point, which I will lay out in the shopping center. The aim of the thesis is to find out influences of buyer's behavior, what techniques are used in the point of sale and how brand builds his position. The research method will be semiotic analysis.