Osobnost vychovatele a možnosti jejího rozvoje
Personality educators and the possibility of development
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56696Identifikátory
SIS: 136343
Katalog UK: 990016075210106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kostelecká, Yvona
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství
Datum obhajoby
4. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vychovatel, výchova, osobnost, rozvoj, sebepoznáníKlíčová slova (anglicky)
Educator, education, personality development, self knowledgeNÁZEV: Osobnost vychovatele a možnosti jejího rozvoje AUTOR: Štěpán Bartoška ÚSTAV: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Richard Braun, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem této práce je pokusit se nalézt odpovědi na otázky, proč se jako vychovatel zabývat rozvojem své osobnosti, v čem tento rozvoj osobnosti spočívá a co v tomto rozvoji může pomoci. Na základě stanovených cílů a teoretických východisek můžeme dospět k závěru, že vychovatel by se měl zabývat rozvojem své osobnosti z celé řady navzájem se ovlivňujících důvodů. Ideální vývoj osobnosti vychovatele můžeme spatřovat v komplexním a rovnoměrném rozvoji dílčích složek jeho osobnosti a v nalézání harmonie mezi jednotlivými vrstvami osobnosti. Díky takovému rozvoji se vychovatel stává harmoničtější a celistvější osobností, je i subjektivně šťastnější a spokojenější, což pozitivně ovlivňuje mimo jiné jeho intersociální vztahy, nastává rovněž kvalitativní posun v jeho výkonu vychovatelské profese. Vychovatel díky tomu může přirozeněji pozitivně působit na své okolí a svěřence, což vede i k postupnému vývoji celé společnosti. V neposlední řadě to má kladný vliv i na duševní a fyzické zdraví vychovatele samotného a preventivně působí proti případnému syndromu vyhoření. Vychovatel může při rozvoji svých profesních kompetencí používat...
TITLE: Personality educators and the possibility of development AUTHOR: Štěpán Bartoška DEPARTMENT: Institute for Professional Development, Faculty of Education SUPERVISOR: PhDr. Richard Braun, Ph.D. ABSTRACT: The aim of this work is to find answers to questions such as why the educator focus on the development of his personality, what personality development is this and what this development can help. Based on the objectives and theoretical points we can conclude that the educator should focus on the development of his personality from a number of mutually influencing reasons. Ideal personality development educator can be seen in a comprehensive and uniform development of the sub-components of his personality and finding harmony between the layers of personality. Thanks to this development the educator becomes more harmonious and holistic personality is subjectively happier and happier, which positively influences including its Inter-relationships, also set qualitative shift in his performance tutoring profession. Educator allows the natural positive impact on their surroundings and charges, which leads to the progressive development of the whole society. Finally, it has a positive impact on mental and physical health educator himself and acts preventively against possible burnout. The educator can develop...
