Environmentální gramotnost u studentů gymnázií
Environmental literacy of students in secondary schools
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56557Identifikátory
SIS: 139940
Kolekce
- Kvalifikační práce [19614]
Autor
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
31. 10. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Diplomová práce zjišťuje environmentální gramotnost u vybraného vzorku respondentů pomocí dotazníkového šetření. Zabývá se jak teoretickou stránkou vybrané environmentální problematiky, tak i praktickou ukázkou v podobě malého výzkumu environmentální gramotnosti gymnaziálních studentů. Zmíněného výzkumu se zúčastnilo celkem 260 studentů z šesti pražských gymnázií, z nichž dvě gymnázia byla ekologického a čtyři všeobecného zaměření. Odlišná profilace obou typů škol byla základem další výzkumné otázky, která zjišťovala míru ovlivnění environmentální gramotnosti u studentů navštěvujících zmiňované typy škol. Výzkum se také zabýval otázkou, zdali je patrný určitý vývoj v environmentální gramotnosti gymnaziálních studentů v porovnání s minulými výzkumy. V rámci zjištěných výsledků výzkumu je v této práci také uvedena nabídka možných výukových programů středisek ekologické výchovy, které jsou vhodné pro rozvíjení potřebných environmentálních aktivit.
This diploma thesis identifies the environmental literacy of the sample respondents thanks a questionnaire investigation. It deals with both theoretical parts of selected environmental issues, as well as practical example in the form of a small research, environmental literacy of high school students. Mentioned research was participated 260 students from six schools in Prague, two were ecological specialization and four were general specialization. Different types of profiling of these schools were the basic for the next research questions, which determinates the degree of the influence of environmental literky among students attending the mentioned types of schools. The research was concern with the question, if a development is evident in environmental literacy if high school students compared with previous studies. The results found in this diploma thesis also introduce the possible range of educational programs of environmental education centres, which are suitable to develop useful environmental activities.