dc.contributor.advisor | Stará, Jana | |
dc.creator | Jarošová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T10:35:36Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T10:35:36Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56269 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zpracovává téma předsudků a stereotypů ve vzdělávání. V teoretické části se zabývá vznikem a šířením předsudků a stereotypů, praktickými příklady těchto pojmů a také možnými formami prevence ve vzdělávání. Poslední kapitola, navazující na praktickou část, se zabývá rolí učitele jako osobnosti i jako pedagogického pracovníka v práci s těmito jevy. V praktické části, obsahující hloubkové rozhovory, se zaměřuji na konkrétní názory učitelů jako osobností s vlastními zkušenostmi i jako pedagogických pracovníků klíčových pro utváření morálních hodnot žáků. Zabývám se jejich osobními postoji a následnou prací s těmito postoji ve výuce. Klíčová slova: Stereotypy, předsudky, multikulturní výchova, interkulturní výchova, inkluzivní vzdělávání, segregační vzdělávání, učitel. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis focuses on the topic of prejudices and stereotypes in education. The theoretical part deals with origin and spread of prejudices and stereotypes, practical examples of these terms and also possible forms of prevention in education. The last chapter, following the practical part, addresses the role of a teacher as a personality as well as a member of pedagogical staff when working with these phenomena. The practical part, containing in-depth interviews, focuses on concrete opinions of teachers as personalities with their own experiences as well as members of pedagogical staff, which are pivotal to development of students' moral values. I concentrate on their personal attitudes and consequent work with these attitudes in teaching. Key words: Stereotypes, prejudices, multicultural education, intercultural education, inclusive education, segregation in education, teachers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Předsudky | cs_CZ |
dc.subject | stereotypy | cs_CZ |
dc.subject | inkluze | cs_CZ |
dc.subject | segregace | cs_CZ |
dc.subject | interkulturní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | multikulturní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | učitelé | cs_CZ |
dc.subject | Prejudice | en_US |
dc.subject | stereotype | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.subject | segregation | en_US |
dc.subject | intercultural education | en_US |
dc.subject | multicultural education | en_US |
dc.subject | teachers | en_US |
dc.title | Rasové předsudky ve vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-04 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 95967 | |
dc.title.translated | Racial predjudices and stereotypes in education | en_US |
dc.contributor.referee | Krčmářová, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 001621821 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zpracovává téma předsudků a stereotypů ve vzdělávání. V teoretické části se zabývá vznikem a šířením předsudků a stereotypů, praktickými příklady těchto pojmů a také možnými formami prevence ve vzdělávání. Poslední kapitola, navazující na praktickou část, se zabývá rolí učitele jako osobnosti i jako pedagogického pracovníka v práci s těmito jevy. V praktické části, obsahující hloubkové rozhovory, se zaměřuji na konkrétní názory učitelů jako osobností s vlastními zkušenostmi i jako pedagogických pracovníků klíčových pro utváření morálních hodnot žáků. Zabývám se jejich osobními postoji a následnou prací s těmito postoji ve výuce. Klíčová slova: Stereotypy, předsudky, multikulturní výchova, interkulturní výchova, inkluzivní vzdělávání, segregační vzdělávání, učitel. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis focuses on the topic of prejudices and stereotypes in education. The theoretical part deals with origin and spread of prejudices and stereotypes, practical examples of these terms and also possible forms of prevention in education. The last chapter, following the practical part, addresses the role of a teacher as a personality as well as a member of pedagogical staff when working with these phenomena. The practical part, containing in-depth interviews, focuses on concrete opinions of teachers as personalities with their own experiences as well as members of pedagogical staff, which are pivotal to development of students' moral values. I concentrate on their personal attitudes and consequent work with these attitudes in teaching. Key words: Stereotypes, prejudices, multicultural education, intercultural education, inclusive education, segregation in education, teachers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016218210106986 | |