Hodnocení ve výtvarné výchově z pohledu žáků prvního stupně ZŠ - empirická výzkumná sonda
Assessment in the art education point of view pupils in the primary school - empirical research probe
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56266Identifikátory
SIS: 117341
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kafková, Helena
Oponent práce
Novotná, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnocení, kvalitativní výzkum, názory, postoje a předsudky žáků, pedagogický experiment, výzkumná empirická sonda, výzkumné nálezy, pedagogické zhodnoceníKlíčová slova (anglicky)
assessment, qualitative research, opinions, attitudes and preconceptions of pupils, pedagogical experiment, empirical research probe, research findings, pedagogical assessmentTeoretická část práce obsahuje informace o hodnocení a o specifickém způsobu hodnocení ve výtvarné výchově. Výzkumná část je rozdělena na předvýzkum a tři další etapy - rozhovor, pozorování a dotazník, vlastní experiment a následné dotazování. V těchto etapách výzkumu zjišťuji informace o zkušenostech a postojích žáků k hodnocení ve výtvarné výchově, ale také celkově k předmětu výtvarné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno v jedné třídě běžné základní školy na malém městě v Jihočeském kraji. Práce přináší zajímavé informace o současném pohledu žáků a jejich vyučující na výtvarnou výchovu a její hodnocení. Zjištěné výsledky naznačují potřebu žáků být hodnoceni, především klasifikováni a na schopnost žáků používat kritéria hodnocení. Výzkumné nálezy mohou přispět k diskuzi týkající se hodnocení ve výtvarné výchově. Jsou také využitelné pro přípravu vzdělávání učitelů primárního vzdělávání, zkvalitnění výuky a mohou být i východiskem pro rozsáhlejší výzkumná šetření.
The theoretical part of the thesis contains information about the assessment and the specific method of assessment in the art education. The research part is divided into preliminary research and three stages of research - the interview, the observation and questionnaire own experiment and subsequent questioning. In these stages of research I have found information on the experiences and attitudes to assessment in the art education, but also on the whole subject of the art education. The survey was conducted in one class mainstream primary school in a small town in the South Bohemian Region. The work provides interesting information about the current view of pupils and their teachers on the art education and its assessment . The results suggest the need for pupils to be assessed, especially classified and the ability of students to use assessment criteria. Research findings may contribute to the debate regarding the evaluation in art education. They are also useful for the preparation of training teachers in the primary education, improving teaching and can be the basis for more extensive research investigations.