Zobrazit minimální záznam

Daňová soutěž malých a velkých zemí ve zdanění pohonných hmot na případu 16 evropských zemí
dc.contributor.advisorGregor, Martin
dc.creatorKrotil, Kryštof
dc.date.accessioned2020-02-14T14:27:01Z
dc.date.available2020-02-14T14:27:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56152
dc.description.abstractThis thesis investigates what drives the diesel fuel taxation policy of European countries and, in particular, assesses the importance of tax competition. Using panel data of diesel prices for both noncommercial and commercial use coming from 16 European countries between 2005 and 2010, we estimate the relation between countries' fuel price and a weighted average of the neighbors' prices and other control variables. Our results reveal that the tax competition among European countries plays a significant role in the setting of diesel excise taxes and that small countries tend to charge lower fuel taxes than large countries.en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá, co ovlivňuje daňovou politiku evropských zemí v oblasti motorové nafty. Zejména pak hodnotí význam daňové konkurence. K odhadnutí vztahu mezi cenou paliva dané země a váženým průměrům cen sousedních zemí a dalšími vysvětlujícími proměnnými využíváme soubor panelových dat obsahující ceny nafty jak pro komerční, tak pro nekomerční využití ze 16 evropských zemí za roky 2005 až 2010. Naše výsledky ukazují, že daňová konkurence mezi evropskými zeměmi hraje při stanovování spotřebních daní z motorové nafty významnou roli a že malé země mají tendenci uvalovat nižší spotřební daně než velké země.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcross-border shoppingen_US
dc.subjectdiesel priceen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjecttax competitionen_US
dc.subjectpřeshraniční nakupovánícs_CZ
dc.subjectcena naftycs_CZ
dc.subjectEvropská uniecs_CZ
dc.subjectdaňová konkurencecs_CZ
dc.titleDo Small Countries Outcompete Large Countries in Diesel Taxes? Evidence from the EU-16en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93026
dc.title.translatedDaňová soutěž malých a velkých zemí ve zdanění pohonných hmot na případu 16 evropských zemícs_CZ
dc.contributor.refereeŠolc, Jan
dc.identifier.aleph001601839
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá, co ovlivňuje daňovou politiku evropských zemí v oblasti motorové nafty. Zejména pak hodnotí význam daňové konkurence. K odhadnutí vztahu mezi cenou paliva dané země a váženým průměrům cen sousedních zemí a dalšími vysvětlujícími proměnnými využíváme soubor panelových dat obsahující ceny nafty jak pro komerční, tak pro nekomerční využití ze 16 evropských zemí za roky 2005 až 2010. Naše výsledky ukazují, že daňová konkurence mezi evropskými zeměmi hraje při stanovování spotřebních daní z motorové nafty významnou roli a že malé země mají tendenci uvalovat nižší spotřební daně než velké země.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates what drives the diesel fuel taxation policy of European countries and, in particular, assesses the importance of tax competition. Using panel data of diesel prices for both noncommercial and commercial use coming from 16 European countries between 2005 and 2010, we estimate the relation between countries' fuel price and a weighted average of the neighbors' prices and other control variables. Our results reveal that the tax competition among European countries plays a significant role in the setting of diesel excise taxes and that small countries tend to charge lower fuel taxes than large countries.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016018390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV