dc.contributor.advisor | Zuska, Vlastimil | |
dc.creator | Huleja, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:26:50Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:26:50Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/55997 | |
dc.description.abstract | Předkládaná práce se pokouší dokázat historickou i ideovou provázanost pojmů empatie a umění. Schopnost empatie se dokonce stala východiskem celé jedné estetické školy, která na ni pohlížela jako na hlavní princip estetické zkušenosti. V práci se nejprve pokusíme o interdisciplinární představení pojmu, ve kterém bude empatie nahlédnuta z pozice fenomenologické filozofie, psychologie a kognitivní vědy. Poté se zaměříme na vznik a vývoj "klasických" estetických teorií vcítění 19. století a počátku 20. století, jež postupně představíme a okomentujeme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis attempts to prove the historical and ideological links between the concepts of empathy and art. Ability to empathize even became the basis of a whole aesthetic school, which considered empathy for the main principle of aesthetic experience. The concept of empathy is first introduced interdisciplinary: from the perspective of phenomenological philosophy, psychology and cognitive science. Then we will focus on the origin and evolution of "classical" aesthetic theories of empathy of 19th century and early 20th century: these theories will be introduced and commented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | empatie | cs_CZ |
dc.subject | Einfühlung | cs_CZ |
dc.subject | estetika | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | teorie vcítění | cs_CZ |
dc.subject | estetická zkušenost | cs_CZ |
dc.subject | Theodor Lipps | cs_CZ |
dc.subject | fenomenologie | cs_CZ |
dc.subject | empathy | en_US |
dc.subject | Einfühlung | en_US |
dc.subject | aesthetics | en_US |
dc.subject | art theory of empathy | en_US |
dc.subject | aesthetic experience | en_US |
dc.subject | Theodor Lipps | en_US |
dc.subject | phenomenology | en_US |
dc.title | Empatie a umění | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-10 | |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 93568 | |
dc.title.translated | Empathy and Art | en_US |
dc.contributor.referee | Stejskal, Jakub | |
dc.identifier.aleph | 001625065 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná práce se pokouší dokázat historickou i ideovou provázanost pojmů empatie a umění. Schopnost empatie se dokonce stala východiskem celé jedné estetické školy, která na ni pohlížela jako na hlavní princip estetické zkušenosti. V práci se nejprve pokusíme o interdisciplinární představení pojmu, ve kterém bude empatie nahlédnuta z pozice fenomenologické filozofie, psychologie a kognitivní vědy. Poté se zaměříme na vznik a vývoj "klasických" estetických teorií vcítění 19. století a počátku 20. století, jež postupně představíme a okomentujeme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis attempts to prove the historical and ideological links between the concepts of empathy and art. Ability to empathize even became the basis of a whole aesthetic school, which considered empathy for the main principle of aesthetic experience. The concept of empathy is first introduced interdisciplinary: from the perspective of phenomenological philosophy, psychology and cognitive science. Then we will focus on the origin and evolution of "classical" aesthetic theories of empathy of 19th century and early 20th century: these theories will be introduced and commented. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016250650106986 | |