Italské groteskní divadlo
Italian theatre of the Grotesque
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55984Identifikátory
SIS: 113141
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Polišenská, Vladimíra
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italianistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav románských studií
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
italské groteskní divadlo, groteskní divadlo, Pier Maria Rosso di San Secondo, Luigi Chiarelli, Luigi Antonelli, Luigi PirandelloKlíčová slova (anglicky)
Italian Grotesque Theater, Theater of the Grotesque, Pier Maria Rosso di San Secondo, Luigi Chiarelli, Luigi Antonelli, Luigi Pirandello(česky) Tato bakalářská práce se zabývá obrazem tří autorů italského groteskního divadla mezi lety 1916-1924. Jsou to: Pier Maria Rosso di San Secondo, Luigi Chiarelli a Luigi Antonelli. První kapitola se věnuje úvodu do dané problematiky, představení autorů a jejich individuálních poetik, kvůli nimž by groteskní divadlo nemělo být chápáno jako programově definované divadelní hnutí. Každá kapitola se skládá z bio-bibliografického medailonu jednotlivých autorů, druhá část je věnována analýze jejich nejznámějších her: Ó loutky, jaká vášeň! (1918), Maska a tvář (1913), Muž, který potkal sám sebe (1918) v tomto pořadí. Práce na základě analýz vybraných her odhaluje jejich charakteristické rysy, sleduje přitom vývoj a proměny témat a použití autorských uměleckých prostředků. Závěrečná kapitola shrnuje nabyté poznatky a postřehy, porovnává jednotlivá díla autorů a zařazuje je do italského literárně-divadelního kontextu tehdejší doby.
(in English) This bachelor thesis deals with the portraits of three authors of Italian Grotesque Theatre in the years of 1916-1924, such as Pier Maria Rosso di San Secondo, Luigi Chiarelli and Luigi Antonelli. The introductory chapter presents the theatre and analyses authors' unique poetics, which, however, cannot be perceived as the programmatically defined theatrical movement. The first section of each chapter is dedicated to the authors' biographies, the second part to the analysis of their best known plays, such as Marionettes, what a passion! (1918), The mask and the face (1913), The man who encountered himself (1918) in the order given. By doing that, the thesis tends to reveal significant features of the above mentioned authors' poetics and analyse the development and changes of the themes and the artistic devices used in their works. The final chapter summarises the gained facts and observations and compares the authors' production in the Italian theatrical context of the time.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Jak obři snědli baziliška: Jídlo a jeho význam v Morgantovi Luigiho Pulciho
Žáčková, Magdalena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Praha, 2023) -
Sicílie jako metafora? Literární obraz Sicílie ve vybraných dílech sicilských autorů.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOChaloupková, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 13. 9. 2017(in English): This diploma thesis deals with the literary image of Sicily by analysing characteristic works by four Sicilian authors in the historical period from the process of the Italian unification to the end of World ... -
Svět italské komicko-realistické poezie
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŽáčková, Magdalena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 19. 9. 2017The doctoral thesis The World of Italian Comic-Realistic Poetry maps in a mostly chronological order the type of Italian poetry that is often referred to as 'giocosa' or 'comico- realistica' - in Czech translation, this ...