Politika celoživotního učení: komplementarita a kompatibilita postupu ČR vůči EU
Lifelong Learning Politics: complementary and compatibility CR to the EU
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55971Identifiers
Study Information System: 139452
Collections
- Kvalifikační práce [18349]
Author
Advisor
Referee
Knutelská, Viera
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Political Science and International Relations
Department
Department of International Relations
Date of defense
11. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
vzdělávání dospělých, celoživotní učení, Lisabonský program, Program celoživotního učení, Evropská vzdělanostní společnostKeywords (English)
adult learning, lifelong learning, Lisbon Programme, Lifelong Learning Programme, European Educational SocietyVe své bakalářské práci se zabývám definováním souvislostí mezi vznikajícím konceptem vzdělávání dospělých na úrovni EU a následným projevem podpory v národním vzdělávacím programu ČR, reakcí na jednotlivé dokumenty a uvedením v praxi v národním měřítku. Za stěžejní bod považuji koncepci Lisabonského procesu a jeho naplňování na evropské úrovni. Prioritou bakalářské práce bude zhodnocení postupu České republiky v souladu se vzdělávací politikou Evropské Unie, vzájemná kompatibilita a komplementarita obou konceptů vzdělávání.
In my bachelor thesis deals with defining the relationship between the emerging concept of adult education at EU level and the expression of support in the national curriculum of the Czech Republic, response documents and putting into practice on a national scale. The fundamental point I think the concept of the Lisbon process and its implementation at European level. The priority thesis will evaluate the progress of the Czech Republic in accordance with the educational policy of the European Union, mutual compatibility and complementarity of the two concepts of education.