Real-time logická hra s umělou inteligencí s využitím plánování
Real-lime logical game with artificial intelligence using planning techniques
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55402Identifiers
Study Information System: 128709
Collections
- Kvalifikační práce [10150]
Author
Advisor
Referee
Bardiovský, Vojtěch
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
2. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat logickou hru s umělou inteligencí. Hráč se ve hře snaží zadržet protivníka řízeného umělou inteligencí v dané úrovni po určitou dobu pomocí různých prostředků. Umělá inteligence protivníka je zajištěna pomocí plánování. Tato práce detailně popisuje princip této hry, její návrh a následnou implementaci, včetně rozboru různých možností při implementaci a vysvětlením výběru dané možnosti v naší implementaci.
The goal of this work was to design and implement a logical game with artificial inteligence. In the game the player is trying to hold an opponent driven by artificial inteligence inside a given level for a given time by using various instruments. The artificial inteligence is implemented using planning. The work describes game principles, game design and subsequent implementation, including analysis of the chosen and alternative implementation options.