Art marketing: Festival Divadlo v letech 2009-2012
Art Marketing: Festival Divadlo in the Years 2009-2012
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55096Identifiers
Study Information System: 125941
CU Caralogue: 990016012410106986
Collections
- Kvalifikační práce [18446]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Art marketing, Mezinárodní festival Divadlo, Fandíme divadlu, divadelní festival, neziskový sektorKeywords (English)
Art marketing, International Festival Theatre Plzeň, We support theatre, thetre festival, non-profit sectorBakalářská práce Komunikační aktivity festivalu Divadlo v letech 2009-2012 se věnuje problematice marketingu v kulturní oblasti na příkladu jednoho z nejvýznamnějších divadelních festivalů, který se v České republice koná. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k art marketingu. Práce pojednává o jeho specifikách a možnostech jak na obecné úrovni, tak především na příkladu festivalu Divadlo. Práce představuje Mezinárodní festival Divadlo a zasazuje ho do širšího kontextu české divadelní tvorby a její propagace. Klade si za cíl podat komplexní pohled na jeho fungování a komunikaci k široké a odborné veřejnosti. V praktické části se zaměřuje na deskripci konkrétních komunikačních aktivit 17. až 20. ročníku festivalu, jež jsou založeny na konceptu Fandíme divadlu. Rozebírá komunikační mix, popisuje využití jednotlivých kanálů a v závěru přináší kritický pohled, jehož cílem je doporučit a navrhnout nová řešení, která by mohla přispět k dalšímu rozvoji marketingové komunikace tohoto projektu.
This bachelor thesis named Communication Activities of Festival Divadlo between 2009 and 2012 is dedicated to the marketing of culture sector on the example of one of the most important theatre festivals that takes place in the Czech Republic. The theoretical part defines the basic terms related to Art Marketing. This thesis deals with its specifics and options both on a general level and later on the particular example of Festival Divadlo. The thesis presents International Festival Theatre Plzeň and sets it in the boarder context of Czech theater creations and its promotion. The aim is to give a comprehensive view of its operations and communication to the general and professional public. The practical part focuses on the description of specific communication activities of 17th-20th season, which are based on the concept called Fandíme divadlu (We support theatre). The thesis analyses the communications mix, describes the use of individual channels and in the end brings a critical eye, which aspires to recommend and to propose new solutions that could contribute to further development of marketing communications of this project.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Analýza komunikačních aktivit 3.ročníku festivalu světla SIGNAL v roce 2015
Defence status: DEFENDEDLoušová, Barbora (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Date of defense: 13. 6. 2016(abstrakt) Bakalářská práce "Analýza komunikačních aktivit 3. ročníku festivalu světla SIGNAL v roce 2015" si klade za cíl představit možnosti organizací pořádající kulturní události z hlediska jejich komunikačních aktivit ... -
Srovnávací studie marketingové komunikace Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava a Academia film Olomouc v roce 2012
Defence status: DEFENDEDDrozdová, Alexandra (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Date of defense: 18. 6. 2013The aim of this thesis is to describe the phenomenon of documentary film festival marketing communications in domestic environment. It does so by synthesis of knowledge from several theoretic marketing fields with practical ... -
MFF Karlovy Vary: Budování identity festivalu v letech 1990-1994
Defence status: DEFENDEDKasnarová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Date of defense: 6. 9. 2022The purpose of this dissertation is recognition and description of various aspects which had an effect on the identity formation of the Karlovy Vary International Film Festival within the timeframe from 1990 to 1994. Within ...