Gamifikace v online marketingu
Gamification in Online Marketing
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54962Identifiers
Study Information System: 125932
Collections
- Kvalifikační práce [16295]
Author
Advisor
Referee
Švelch, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Gamifikace, online marketing, herní mechaniky, game design, typologie hráčů, internet, Foursquare, GL ExtraKeywords (English)
Gamification, online marketing, game mechanics, game design, player types, internet, Foursquare, GL ExtraGamifikace je v současnosti jeden z nejrychleji rostoucích trendů v marketingu. Zabývá se problematikou přilákání nových zákazníků a udržení si stávajících za pomoci zavádění herních mechanik a principů do neherního prostředí. Gamifikace není jen současný trendový pojem. Podle analytické firmy Gartner bude mít do roku 2014 každá větší společnost gamifikačního konzultanta, kterému bude přikládána stejná váha, jako v současnosti expertům na nová média a sociální sítě. Tato bakalářská práce se bude zaměřovat na gamifikaci směrem k webu, webovým službám a online marketingu. Klade si za cíl jednak vyložit samotný pojem gamifikace a přiblížit základní herní mechanismy aplikovatelné v prostředí internetu, ale zároveň i popsat a zhodnotit praktické příklady užití gamifikace směrem k online marketingu.
Gamification is right now one of the fastest rising trends in marketing. It focuses on gaining new customers and keeping current ones by bringing game mechanics and game principles to non-gaming environment. Gamification however isn't just a buzzword. Gartner says that by 2014 every bigger company will have its gamification consultant, who should be as important as social media experts are now. This thesis is focusing on gamification towards web, web services and online marketing. It serves not only as an academic introduction to the term itself, but also shows how to apply game mechanics on the Internet. It also describes and evaluates real life examples of gamification in online marketing.