Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu
"Creative Cities" - British Council's Project as an Example of Urban Marketing
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54401Identifiers
Study Information System: 132506
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
29. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
British Council, Kreativní města, moderní městský marketing, kreativní průmysl, sociální kampaňKeywords (English)
British Council, Creative Cities, modern city branding, creative industry, social campaignBakalářská práce "Creative Cities" - projekt British Council jako příklad městského marketingu se zabývá projektem, který vychází z teorie moderního městského marketingu (city branding) a je zaměřen na problematiku dnešních měst a řešení jejich problémů. Zohledňuje jednak historickou perspektivu městského marketingu a jeho současné pojetí, ale zároveň uchopuje Kreativní města jako příklad sociální kampaně, která má za cíl informovat obyvatele, zástupce veřejné správy i zájmové subjekty o možnostech a nástrojích, kterými lze dosáhnout kvalitnějšího života ve městech. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část, které zohledňují všechny nezbytné aspekty tohoto mezinárodního projektu - všeobecný koncept projektů British Council, zaměření na kreativní průmysl, vývoj moderního městského marketingu, specifickou sadu nástrojů Kreativních měst a příklady a potenciál jejich využití do budoucnosti v Evropě i České republice. Práce se opírá o tříleté působení projektu v České republice a jeho konkrétní vyústění v některých městech.
The dissertation "Creative Cities - British Council's Project as an Example of Urban Marketing" deals with the project that is based on the theory of modern city branding and that issues today's urban problems and their solutions. It takes into account the historical perspective of city branding and his current concept, but at the same time issues Creative Cities as an example of social campaign, which aims to inform residents, agents of government and stakeholders about opportunities and tools that can achieve better quality of life in cities. The dissertation is divided into theoretical and analytical part, which takes into account all the necessary aspects of this international project - general concept of the British Council projects, focus on the creative industries, development of modern city branding, specific set of tools of Creative Cities and examples of their use and potential for the future in Europe and the Czech Republic. The dissertation is based on a three-year action of project in Czech Republic and its specific outcome in some cities.