Zobrazit minimální záznam

Possibilities and impingement of election campaign and public opinion: Sociological analyse of the presidential campaign in Czech Republic 2013
dc.contributor.advisorVinopal, Jiří
dc.creatorIllmannová, Anne
dc.date.accessioned2017-05-16T01:09:55Z
dc.date.available2017-05-16T01:09:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54194
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možnostmi volebních kampaní a jejich působností na veřejné mínění u příležitosti první přímé volby prezidenta České republiky. V práci je představen systém veřejnosti - politiky - médií, v jehož rámci k ovlivnění dochází a pomocí kterého se pokusím nalézt odpověď na otázku, jak efektivně lze volebními kampaněmi ovlivnit volební rozhodnutí. Proběhnuvší volební kampaně byly jedinečné v mnoha ohledech - vyvolaly zatím nevídanou odezvu jak od veřejnosti, tak médií, která se blížila volebnímu chování ve Spojených státech amerických, jejichž prezidentské kampaně jsou mnohými považované za vzorové. Teoretické zakotvení poslouží k analýze volební kampaně Karla Schwarzenberga, který svou online kampaní dosáhl výsledků, které zaskočily mnohé výzkumné agentury měřící volební preference, a ukázal, čeho všeho je schopný volební tým, má-li za sebou širokou podporu z řad veřejnosti. Dále uvedu hodnocení volební kampaně K. Schwarzenberga odborníky z řad politologů, sociologů a jiných profesí. Klíčová slova: Veřejnost, veřejné mínění, možnosti ovlivnění veřejného mínění, masmédia, volební kampaně, americké volební kampaně, volební kampaň K. Schwarzenbergacs_CZ
dc.description.abstractThe Diploma thesis concerns itself with the possibilities of election campaigns and their impacts on public opinion on the occasion of the first direct election of the president of the Czech republic. Influencing of the public opinion takes place in a system of public - politics - media, which is described in this thesis. Utilising this system I am going to answer the following question - how effective are election campaigns in influencing election decisions of voters? The witnessed election campaigns were unique in many aspects - they triggered an unprecedented response from the public and the media, which came close to resemble election behaviour in the United States of America, whose presidential election campaigns are considered a classic example. The theoretical background serves the purpose of analysing the election campaign of Karel Schwarzenberg, who, using an online campaign, achieved a result, which surprised a number of agencies examining voters' preferences, and proved, what a good campaign team is capable of given their candidate has strong public support. Next I am going to present assessments of the campaign by political scientists, social scientists and others. Key words: Public, public opinion, possibilities of influencing public opinion, massmedia, election campaigns, american...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVeřejnostcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectmožnosti ovlivnění veřejného míněnícs_CZ
dc.subjectmasmédiacs_CZ
dc.subjectvolební kampaněcs_CZ
dc.subjectamerické volební kampaněcs_CZ
dc.subjectvolební kampaň K. Schwarzenbergacs_CZ
dc.subjectPublicen_US
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectpossibilities of influencing public opinionen_US
dc.subjectmassmediaen_US
dc.subjectelection campaignsen_US
dc.subjectamerican election campaignsen_US
dc.subjectK. Schwarzenberg's presidential campaignen_US
dc.titleMožnosti a souvislosti působení volebních kampaní na veřejné mínění: sociologická analýza prezidentských voleb v České republice 2013cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-18
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId139404
dc.title.translatedPossibilities and impingement of election campaign and public opinion: Sociological analyse of the presidential campaign in Czech Republic 2013en_US
dc.contributor.refereeSládek, Jan
dc.identifier.aleph001625609
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možnostmi volebních kampaní a jejich působností na veřejné mínění u příležitosti první přímé volby prezidenta České republiky. V práci je představen systém veřejnosti - politiky - médií, v jehož rámci k ovlivnění dochází a pomocí kterého se pokusím nalézt odpověď na otázku, jak efektivně lze volebními kampaněmi ovlivnit volební rozhodnutí. Proběhnuvší volební kampaně byly jedinečné v mnoha ohledech - vyvolaly zatím nevídanou odezvu jak od veřejnosti, tak médií, která se blížila volebnímu chování ve Spojených státech amerických, jejichž prezidentské kampaně jsou mnohými považované za vzorové. Teoretické zakotvení poslouží k analýze volební kampaně Karla Schwarzenberga, který svou online kampaní dosáhl výsledků, které zaskočily mnohé výzkumné agentury měřící volební preference, a ukázal, čeho všeho je schopný volební tým, má-li za sebou širokou podporu z řad veřejnosti. Dále uvedu hodnocení volební kampaně K. Schwarzenberga odborníky z řad politologů, sociologů a jiných profesí. Klíčová slova: Veřejnost, veřejné mínění, možnosti ovlivnění veřejného mínění, masmédia, volební kampaně, americké volební kampaně, volební kampaň K. Schwarzenbergacs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma thesis concerns itself with the possibilities of election campaigns and their impacts on public opinion on the occasion of the first direct election of the president of the Czech republic. Influencing of the public opinion takes place in a system of public - politics - media, which is described in this thesis. Utilising this system I am going to answer the following question - how effective are election campaigns in influencing election decisions of voters? The witnessed election campaigns were unique in many aspects - they triggered an unprecedented response from the public and the media, which came close to resemble election behaviour in the United States of America, whose presidential election campaigns are considered a classic example. The theoretical background serves the purpose of analysing the election campaign of Karel Schwarzenberg, who, using an online campaign, achieved a result, which surprised a number of agencies examining voters' preferences, and proved, what a good campaign team is capable of given their candidate has strong public support. Next I am going to present assessments of the campaign by political scientists, social scientists and others. Key words: Public, public opinion, possibilities of influencing public opinion, massmedia, election campaigns, american...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016256090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV