Edukační proces u pacientů před srdeční katetrizací a výsledky jeho evaluace
Patients education before cardiac catheterization results and its evaluation
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54103Identifiers
Study Information System: 123001
Collections
- Kvalifikační práce [1780]
Author
Advisor
Referee
Hlaváčová, Marie
Faculty / Institute
Second Faculty of Medicine
Discipline
General Nurse with Expanded Instruction in Paediatric Nursing
Department
Department of Nursing
Date of defense
10. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Edukace, edukační proces, evaluace, selektivní koronografie, srdeční katetrizaceKeywords (English)
Education, education process, evaluation, selective coronagraph, cardiac catheterizationBakalářská práce se zabývá problematikou edukace u pacientů indikovaných k invazivnímu výkonu srdeční katetrizace. Skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou překládány základní poznatky vztahující se k výchovně - vzdělávací činnosti ve zdravotnickém prostředí. Dále přehledně prezentuje základní pojmy a problematiku srdeční katetrizace. Stěžejní je empirická část práce, pro kterou byla zvolena metodika jednofázového smíšeného modelu, tj. užití kvalitativních i kvantitativních technik v jediném výzkumném šetření. Sběr se realizoval pomocí polostrukturovaného rozhovoru u pacientů Interní kliniky ÚVN a 1.LF. V závěru jsou prezentovány výsledky šetření, jež mají reflektovat kvalitu a efekt edukačního procesu. Součástí výzkumné zprávy je i návrh intervencí, které mají přispět ke zvýšení efektivity edukační činnosti zdravotnického personálu oddělení Kardiologie - lůžková část a Intermediální péče Interní kliniky ÚVN a 1. LF.
Baccalaureate work deal with problems education in patients indicated to invasive achievement cardiac catheterization. It consists of theoretic and experiential parts. In theoretic parts are translateds basic piece of knowledge incidental educational activity in medical environment. Further list-form of macroinstruction with character achievement cardiac catheterization, inclusive nurse care before and after step. Pivotal is experiential volume of work, for which was elect philosophy uniphase mixed mock - up, i. e. use qualitative also quantitative engineer in just one experimental enquiry. Collection was realized by the help of semi - structured talk in patients hospitalized on internal clinic ÚVN and 1.LF. at the close are present record enquiry, which are bent on quality and effect education of the process.Part of experimental news is also proposal interventions that the have contribute by to increasing effectiveness education activities medical personnel detachment cardiology - sick - bed part and intermediate care internal clinic ÚVN and 1. LF.