Komunikace hudebního festivalu Mighty Sounds v letech 2009 - 2011
Mighty Sounds music festivalś comunication between 2009 - 2011
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53954Identifiers
Study Information System: 116528
Collections
- Kvalifikační práce [15771]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
29. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketingová komunikace služeb, marketingová komunikace kulturních institucí, kulturní instituce, hudební festivaly, festival Mighty SoundsKeywords (English)
Marketing communication of services, marketing communication of cultural institutions, music festivals, Mighty Sounds festivalBakalářská práce "Komunikace hudebního festivalu Mighty Sounds v letech 2009-2011" je zaměřena na analýzu marketingové komunikace konkrétní kulturní instituce v delším časovém úseku. Ve své první části hledá místo hudebních festivalů v rámci marketingu kultury a vymezuje jejich specifika, která ovlivňují jejich komunikaci. V druhé části se pak práce zabývá jednotlivými komunikačními aktivitami zkoumaného festivalu. Její třetí část patří komunikačnímu auditu festivalu na základě výsledků provedeného výzkumu a formou komparativní analýzy porovnávající festival Mighty Sounds a jeho nejbližší konkurenty. Závěr pak patří zhodnocení komunikace z pohledu autora a několika doporučením k jejímu zlepšení.
The bachelor thesis "Communication of the Mighty Sounds Music Festival from 2009- 2011" focuses on the analysis of marketing communications of a particular cultural institution over the long term. The first part takes a look at the role of music festivals in the field of culture marketing, and sets about to define the characteristics, which affect their communication. The second part of the thesis deals with the various communication operations of the analyzed festival. The subsequent part includes a communication audit based on the results of the research and a comparative analysis of the Mighty Sounds festival and its closest competitors. The conclusion evaluates the communication from the perspective of the author and contains several recommendations for improvement.