Tvorba školního časopisu jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Creating a school newspaper as a means to promote media literacy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53947Identifikátory
SIS: 97794
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šírová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
média, mediální výchova, mediální gramotnost, školní média, školní časopisyKlíčová slova (anglicky)
media, media education, media literacy, school media, school magazinesPráce se zabývá tématem školních časopisů na gymnáziích. Konkrétně zkoumá přínos samostatné tvorby školního časopisu k rozvoji mediální gramotnosti žáků. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. První, teoretická část stručně vymezuje, co je mediální gramotnost, proč se o ní v dnešní době stále více hovoří a jak je její rozvoj ukotven v české školské soustavě. Blíže se věnuje vymezení mediální výchovy ve vzdělávacích dokumentech České republiky, možnostem jejího zařazení do výuky a očekávaným výstupům z ní. Krátce se pozastavuje nad srovnáním mediální produkce v rámci mediální výchovy a samostatnou tvorbou školního média vzniklého z iniciativy samotných studentů. Druhá část je věnována výzkumnému šetření provedenému se třemi redakcemi plzeňských školních časopisů vzniklých z iniciativy studentů. Zkoumá jednak podobu funkční a procesní stránky fungování časopisu, její shodné a odlišné rysy v jednotlivých redakcích, motivaci, cíle a prvotní očekávání tvůrců apod. Za druhé se výzkumné šetření věnuje otázce, jaký vliv měla samostatná tvorba školního časopisu pro rozvoj mediální gramotnosti žáků. Získané poznatky hodnotí v porovnání s Dalšími očekávanými výstupy pro Mediální výchovu v gymnáziích. Zkoumá zároveň, zda žáci samostatnou tvorbou získali i něco nad rámec DOV MV. Na závěr se pokouší...
This dissertation deals with the theme of the school magazines in grammar schools. Specifically, it examines the influence of independent school magazines production on the development of pupils' media literacy. The thesis is divided into two parts - the theoretical one and empirical one. Theoretical part briefly defines the term media literacy, explains the growth in use of the term and describes its anchoring in the Czech educational system. It pays attention to definition of media education in educational documents of the Czech Republic and further talks about possibilities of its inclusion into classes and its expected impacts. It briefly compares media production within guided media education and independent school media production created by pupils itselves. The second part is devoted to the survey carried out by three editorial boards of Pilsen school magazines that emerged from pupils' initiative. It explores functions and processes of magazine running, shows differences in each editorial board, its incentive, goals, author's primary expectations etc. Further, the research analyzes the contributions of school magazines independent work to development of pupils' media literacy. These gains are evaluated in comparison with Other Expected Outputs for Media education in grammar schools. At the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Trendy a vnímání efektivity nástrojů media ralations v oboru PR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČalounová, Markéta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 12. 9. 2023This bachelor's thesis focuses on media relations, which are part of the field of PR. It aims to describe the current situation in the Czech PR and to find out whether traditional media relations tools are still effective ... -
Role oborových médií ve vzdělání studentů marketingu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPenkov, Radoslav (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Datum obhajoby: 12. 6. 2019Bakalářská práce si klade za cíl popsat roli současných českých oborových médií v životě studentů a budoucích profesionálů z oblasti marketingové komunikace a public relations. Cílem práce je jednak zjistit vztah studentů ... -
Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Pavla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Datum obhajoby: 1. 2. 2023Cílem diplomové práce s názvem "Využití médií při výuce anglického jazyka v ČR" ("Use of Media in English Lessons in the Czech Republic") je zhodnotit používání starých, klasických i nových médií pří výuce angličtiny na ...