Sales Design in Online Auctions: Evidence from iPad 2 Sales on eBay
Typ prodeje v internetových aukcích: Empirická evidence z prodejů iPad2 na eBay
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53513Identifiers
Study Information System: 124870
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Bobková, Božena
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Economics
Department
Institute of Economic Studies
Date of defense
17. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Excellent
Tato práce studuje prodeje tabletů iPad 2 na eBay. Zkoumáme výběr designu prodeje a jeho efekt na pravděpodobnost prodeje a finální cenu. Nenašli jsme rozdíl v cenách při prodeji v aukci a pomocí prodejů s fixními cenami. Obchody s fixními cenami měly menší pravděpodobnost úspěšného prodeje. Možnost BIN neovlivňuje výsledek aukce. Také jsme zjistili, že větší minimální nabídka zvyšuje konečnou cenu a snižuje pravděpodobnost prodeje.
This thesis studies sales of iPads 2 on eBay. We examine the determinants of the choice of particular sales design among sellers and the effect of this design on probability of sale and price. There is not a difference in prices among fixed price sales and auctions, however posted price sales have lower probability of being sold. BIN option in auctions does not affect their outcome. We also found that higher minimum bids increase price and decrease probability of sale.